Conform studiilor efectuate de specialisti privind efectele crizei economice mondiale, consumatorul este din ce in ce mai atent la ceea ce cumpara si la raportul calitate-pret, aceasta tendinta transpunandu-se si pe piata produselor de panificatie.
"Cu toate ca aceasta piata s-a schimbat in ultimii ani, tendinta dominanta este de a se pune accentul din ce in ce mai mult pe calitatea materiei prime, motiv pentru care Puratos a cunoscut o ascensiune vizibila: cifra de afaceri a crescut cu 2,5 % si exporturile cu peste 50% fata de datele inregistrate in 2010", declara Bogdan Cherciu, director de marketing Puratos Romania.
Aceleasi surse precizeaza ca anul acesta climatul economic fluctuant a avut drept consecinta dificultati in colectarea lichiditatilor de la clientii aflati pe piata din Romania. Cu toate acestea, printr-o politica interna riguroasa si o strategie de vanzari bine elaborata, "echipa Puratos este decisa sa continue cu maxima determinare efortul de consolidare a pozitiei sale pe pietele in care este prezenta, precum si politica sustinuta de dezvoltare a organizatiei", adauga oficiali din cadrul companiei. Drept urmare, de curand s-a realizat joint venture-ul cu un reprezentant din Republica Moldova, Puratos-Mold, compania devenind astfel cel mai important furnizor de amelioratori de faina din zona.
Una din strategiile aplicate de Puratos pe piata din Romania consta in abordarea segmentului HoReCa, un segment care prezinta un important potential de dezvoltare, prin intermediul retelei Selgros Cash&Carry.
"Politica noastra de extindere a fost demarata in acest sens, prin parteneriatul semnat cu importantul lant cash&carry. Desi in aceasta perioada, segmentul HoReCa nu inregistreaza cote impresionante ale vanzarilor, el se afla intr-o continua dezvoltare de care dorim sa profitam", a mai precizat Bogdan Cherciu.
Un alt pas important in dezvoltarea companiei il reprezinta extinderea partenerilor de export. In acest sens, belgienii vor sa se concentreze pe pietele tarilor aflate in vecinatatea Romaniei, precum Grecia, Bulgaria si Ungaria.
Aceasta abordare va oferi companiei anumite oportunitati, printre care cresterea volumului vanzarilor, eficientizarea productiei, sursa de valuta.
Puratos Group este un concern international cu sediul in Groot-Bijgaarden (Bruxelles) care produce materie prima pentru industria de morarit, panificatie, patiserie si ciocolaterie. Compania furnizeaza produse atat catre micii intreprinzatori, cat si catre retaileri si marile companii industriale. Dupa aproape un secol de activitate, grupul acopera cinci continente si are 63 de filiale si 53 de fabrici, in care lucreaza 5600 angajati. Produsele Puratos sunt vandute in peste 100 de tari, iar cifra de afaceri a grupului depaseste 1 miliard de Euro.