Federatia Patronilor Bihor a tinut ieri o conferinta de presa in care Ioan Lucian, presedintele federatiei, a prezentat realizarile organizatiei in anul 2008. De asemenea, organizatiile patronale bihorene au pus bazele unor masuri anticriza, dorind sa vina in ajutorul firmelor care sunt afectate de valurile crizei financiare. Una dintre masuri vizeaza eliminarea targurilor organizate de producatori "nomazi". Astfel, producatorii autohtoni vor putea suporta mai usor criza si isi vor putea vinde marfa la preturi mai mici.
"De cele mai multe ori, produsele scoase la vanzare in aceste targuri sunt vandute la negru, fara bon fiscal. Este o concurenta neloiala pentru mediul de afaceri local. Sloganul 'La pret de producator' este doar de fatada. Produsele sunt, in multe cazuri, mai scumpe decat cele din magazine. Orice scurgere de bani in afara Bihorului nu este benefica judetului nostru.
O solutie alternativa la aceste manifestari pot fi targurile de stocuri. Astfel, comerciantii si producatorii locali isi vor putea vinde produsele la preturi mult mai reduse decat in mod normal", a precizat Octavian Dan, directorul general al FPB. Masura nu poate fi pusa in practica fara sprijinul administratiei locale. Targurile de stocuri ar putea fi organizate de trei ori pe an in tot judetul, in localitati ca Oradea, Beius, Salonta si Marghita.
Conform declaratiei directorului Federatiei Patronilor, planul anticriza initiat de mediul de afaceri bihorean se va baza pe patru piloni principali: asocierea in clustere a firmelor din domeniul constructiilor si turismului pentru a pune in comun atuurile si resursele firmelor locale, sprijinirea proiectelor generatoare de locuri de munca, incurajarea demersurilor administratiei locale de atragere de fonduri structurale si eliminarea de pe piata a targurilor "nomade" despre care am mentionat deja.
Anul trecut s-a facut un experiment cu o firma de productie de incaltaminte din Santion, care a organizat, in trei luni diferite, expozitii cu vanzare la poarta fabricii, la pret de producator. Cele trei sesiuni au avut succes. Au venit la cumparaturi oradeni din toate categoriile sociale, inclusiv firme din Ungaria care au cumparat produse in scopul comercializarii. Astfel, s-au golit stocurile firmei si s-a atras capital in judetul Bihor. Reprezentantul FPB a mai apreciat ca primul targ de acest gen din Oradea umeaza sa fie organizat in perioada premergatoare sarbatorilor pascale.