Actualul parteneriat dintre Yahoo! si eBay a adus o lovitura dura concurentilor de pe piata internetului, potrivit site-ului Yahoo!News.
Cei mai multi analisti in domeniu considera ca marile companii, cum este Microsoft, va trebui sa-si reevalueze strategiile de piata pentru a compensa noul handicap. Astfel, gigantul Microsoft ar putea fi fortat sa reduca preturile sau sa caute un parteneriat similar cu cel dintre Yahoo (unul dintre cele mai mari portaluri) si eBay - cel mai important site de licitatii. Se pare insa ca aceasta alianta nu va avea un efect imediat asupra motorului Google, datorita pozitiei de lider in domeniu de care se bucura in prezent compania din Mountain View. "Parteneriatul acesta arata ca este nevoie de mai multa creativitate si mai multa agresivitate in goana dupa utilizatori pentru publicitate. Problema era daca se va ajunge acolo individual sau in echipa", a declarat Martin Pykkonen, analist IT al companiei Hoefer & Arnett.
De asemenea, Bruce Richardson, analist pentru AMR Research, a precizat ca Microsoft si Google nu vor putea semna acorduri de parteneriat atat de usor cu o companie mare, competitorii nedorind, momentan, sa contribuie la extinderea vreunuia dintre giganti. Cum era de asteptat, Yahoo! va deveni unicul furnizor de reclame grafice pentru eBay, contribuind si cu anumite servicii de cautare, in timp ce PayPal va fi singurul furnizor tert prin intermediul caruia clientii vor putea plati pentru serviciile oferite de Yahoo!.