Compania nipona Panasonic, a carei situatie financiara a fost afectata de scaderea cererii, le-a cerut angajatilor sa achizitioneze produse ale marcii proprii in valoare de 1.500 de lire sterline, relateaza TimesOnline, citat de NewsIn.

Piata se asteapta ca si alte companii japoneze, aflate in aceeasi situatie disperata, sa ceara direct sau indirect angajatilor sa cheltuiasca o parte a salariului pe bunurile produse de firmele angajatorilor. Conducerea companiei insista ca angajatii Panasonic sa cumpere astfel de produse, fie ca acestea sunt necesare sau nu, pana la finalul lui iulie. Managerii care au fost timp de mai multi ani „incurajati“ sa achizitioneze produse Panasonic, drept simbol al loialitatii fata de locul de munca, trebuie sa cheltuiasca macar 200.000 de yeni (1.500 de lire sterline). Un purtator de cuvant al grupului a declarat ca, din moment ce programul „Cumpara Panasonic“ a fost destinat angajatilor la nivel de management, compania nu se asteapta ca rata de refuz sa fie majora. Panasonic a anuntat ca actiunea, ce are precedent in istoria grupului, are ca obiectiv principal fortarea managerilor sa „recunoasca gravitatea mediului curent de afaceri“, potrivit unor brokeri. Saptamana trecuta, Panasonic a anuntat pierderi nete de 63,1 miliarde de yeni (704 milioane de dolari), in al treilea trimestru fiscal, in contextul scaderii vanzarilor si al aprecierii yenului.

Microsoft ar putea deschide magazine proprii

Producatorul american de software Microsoft intentioneaza sa deschida magazine sub brand propriu pentru a-si imbunatati competitivitatea in fata marelui rival Apple, care detine o retea de retail, transmite Reuters. Compania nu a dat detalii referitoare la numarul de magazine sau la produsele comercializate. Aceste date vor fi hotarate de noul presedinte al retelei de magazine, David Porter, fost director executiv la DreamWorks Animation. Planul de a infiinta o retea de retail intervine in contextul in care consumatorii si-au redus cheltuielile, ca urmare a nesigurantei financiare, determinata de criza economica internationala. O tentativa similara, initiata in urma cu cativa ani de producatorul de computere Gateway, a esuat. Microsoft, afectat de reticenta clientilor in raport cu programul de operare Vista, incearca sa faca fata competitiei din ce in ce mai presante a Apple, companie a carei cota de piata creste si care domina prin gama iPod segmentul de playere digitale pentru muzica. Apple are peste 200 de magazine la nivel mondial, fapt crucial pentru atragerea clientilor, in conditiile problemelor economice actuale. Microsoft produce, pe langa sisteme de operare, consolele Xbox, pentru jocuri video, si playerul digital Zune.