Contribuabilii autorizati ca antrepozite fiscale sunt obligati sa depuna la autoritatea fiscala centrala, pana pe 1 iulie, o declaratie de identificare. Aceasta obligatie o au toti antrepozitarii autorizati, inclusiv cei ale caror autorizatii au fost anulate, revocate sau suspendate, dupa caz, si care se afla in diferite stadii de contestare sau judecata, se mentioneaza in Ordinul 905 emis saptamana trecuta de ministrul Finantelor Publice. Actul normativ face astfel referire la una dintre masurile necesare pentru implementarea sistemului de cooperare administrativa si schimb de informatii in domeniul accizelor cu statele membre ale Uniunii Europene.
Potrivit ordinului emis, persoanele fizice sau juridice care solicita autorizarea ca antrepozitari autorizati, incepand cu 1 ianuarie 2007, vor urma procedura de autorizare prevazuta de legislatia in vigoare la data respectiva. "Datele de identificare din declaratia transmisa autoritatii fiscale centrale vor fi incluse de aceasta in baza de date electronice care contine persoanele autorizate ca antrepozitari, precum si locurile autorizate ca antrepozite fiscale, atribuind acestora un Cod de acciza", se mentioneaza in actul normativ amintit. Astfel, autoritatea fiscala centrala va emite autorizatii de antrepozit fiscal care cuprind Codul de acciza atribuit atat antrepozitarului autorizat, cat si fiecarui antrepozit fiscal, pana la data de 31 decembrie. Potrivit datelor furnizate de Frac Vasile, reprezentantul Directiei Generale a Finantelor Publice Bihor, la nivelul judetului Bihor exista sapte astfel de antrepozite fiscale autorizate mari si 63 de antrepozite mici, infiintate in jurul cazanelor de palinca comunale.