Producatorii de pe piata romaneasca de produse de panificatie estimeaza o crestere a vanzarilor de paine ambalata si produse congelate de patiserie, in detrimentul painii clasice. Ei sustin ca aceasta situatie se va accentua dupa aderarea la Uniunea Europeana, potrivit Mediafax.
Pe piata de profil au aparut in ultima perioada noi segmente de produse, cum este painea speciala pentru diabetici, care au o pondere din ce in ce mai importanta in vanzari, a declarat reprezentantul unui mare producator de produse de panificatie.
El prevede ca eliminarea taxelor vamale dupa aderarea tarii noastre la UE va facilita accesul consumatorilor romani la produsele de panificatie ambalata si produse de patiserie congelata care provin din statele europene.
Producatorii romani vizeaza o diversificare a ofertei de produse, pentru a putea face fata competitivitatii, care va patrunde pe piata.

Painea ambalata are conservanti

Presedintele Patronatului din industria de morarit si panificatie (Rompan), Aurel Popescu, sustine aceste previziuni, preconizand si el o explozie a vanzarilor de paine ambalata si produse de patiserie congelate pe piata romaneasca, dupa aderare. El a adaugat ca painea ambalata are in componenta anumiti conservanti, iar painea clasica este inclusa in alta categorie, chiar daca reglementarile obliga la comercializarea ei in pungi.
Popescu estimeaza ca dupa integrare vor avea loc concentrari pe piata panificatiei, in timp ce in domeniul moraritului vor intra mari firme straine. Scaderea consumului de paine clasica in urmatorii ani este estimata si de Viorel Marin, presedintele Asociatiei Nationale a Industriilor de Morarit si Panificatie (Anamob). (S.N.)