Reprezentantii marilor lanturi hoteliere au anuntat ca orasele mari din Romania sunt din ce in ce mai atractive pentru piata hoteliera, dar au solicitat dezvoltarea unei infrastructuri adecvate pentru atragerea unui numar cat mai mare de turisti si oameni de afaceri. Reprezentantul companiei Intercontinental, Peter Vermeer, a precizat ca orasele din Romania vor avea in curand branduri apartinand Intercontinental precum Holiday Inn., de patru stele, sau Grand Plaza, de cinci stele. In tara, hotelierii vizeaza in special orasele mari la care se poate ajunge relativ usor, ca si zonele montane, acolo unde sunt dezvoltate cu precadere hoteluri cu facilitati de tratament. Potrivit participantilor la Forumul ospitalitatii, hotelurile de trei stele vor cunoaste cea mai mare dezvoltare in perioada urmatoare, alaturi de brandurile de lux, precum Ritz sau Regent. Hotelurile de trei si patru stele vor cumula cele mai mari investitii. Potrivit hotelierilor, si aici pot aparea branduri de cinci stele, avand in vedere in special posibilitatile de afaceri oferite de deschiderea unor fabrici.
Proiectele hoteliere pentru 2008 includ deschiderea a peste 16 hoteluri, majoritatea acestora apartinand brandurilor deja consacrate, cum sunt Ramada, Golden Tulip sau Continental. Cea mai importanta inaugurare este hotelul de cinci stele Radisson, care a depasit hotelul Marriott, pana de curand cel mai mare hotel de cinci stele ca numar de camere din Romania. Romania va beneficia de fonduri europene de 32 de miliarde de euro, in urmatorii cinci ani, pentru dezvoltarea turismului, iar pentru dezvoltarea infrastructurii turistice trebuie sa cheltuiasca 330 de milioane de euro, pana in 2013. Pentru promovarea turistica, Romania are alocate 150 de milioane de euro, iar pentru dezvoltarea turismului balnear, 800 de milioane de euro, pana in 2013.