In timp ce nemtii vin cu oferte de tuning mai mici sau mai mari pentru Dacia Logan, romanii apeleaza la tuning virtual.
Elia Tuning - firma germana cu renume - a prezentat la Salonul de Tuning de la Essen ultima sa masina modificata, Dacia Logan. Prezentata in premiera mondiala, Logan Elia nu are inca modificari substantiale, dar look-ul este usor schimbat.
Masina a fost dotata cu jante de 17 inch, cu pneuri 215/40 R17, un eleron discret pe portbagaj, pentru care platesti 169 de euro, si aripioare Cup-Wings (125 de euro), sub spoilerul fata. Garda la sol a fost usor coborata, printr-o suspensie speciala (185 de euro). Esapamentul, destul de inestetic in varianta de serie, a beneficiat de o iesire din inox ce costa 59 de euro.
Complet modificata, Dacia Logan Elia costa 9.988 de euro, valoarea totala a modificarilor fiind de 2038 de euro, conform site-ului www.automotorclub.com
Dai un ban, dar... merita 23.000 de euro?
Varianta Logan Elia RS100 a fost prezentata in premiera la Salonul Auto de la Frankfurt. Pentru a obtine RS100 din Dacia Logan, s-a intervenit "in forta". Un turbocompresor a marit puterea motorului la 136 CP, viteza maxima a masinii depasind 208 km/h. Fata de modelul de serie, Elia a "incaltat" Loganul cu jante de 17 inch din aliaj, kit-ul de spoilere sport nu arata rau deloc, iar masca si clantele cromate ale usilor aduc un plus de imagine. Dotarile includ aer conditionat, ABS, geamuri si oglinzi retrovizoare actionate electric, scaune incalzite, imbracate in piele, computer de bord, inchidere centralizata cu telecomanda, alarma, faruri de ceata, esapament sport. La bord au facut loc si unui sistem de navigatie GPS.
Suspensia sport si sistemul de franare (discuri ventilate fata, discuri spate) nu sunt de neglijat. Greutatea masinii a ramas in jurul a 1.000 kg, deci se poate spune ca modelul obtine performante sportive relativ fara efort.
Pretul unei Elia RS100, in schimb, taie din elan: 23.000 de euro, echivalentul aproximativ a doua Loganuri varf de gama. Cu acesti bani pot fi achizitionate modele concurente mai performante cum ar fi VW Golf V sau Opel Astra, cu puteri de peste 150 CP.
Parerile sunt impartite, dupa cum se poate observa din discutiile pe forumuri. Desi majoritatea sunt de acord ca Dacia Logan este o masina buna, o varianta de peste 20 de mii de euro, chiar si cu imbunatatirile de mai sus, nu este o alternativa. Avand in vedere ca la pretul acesta se pot achizitiona modele mai prestigioase, modificarile aduse de Elia nu isi merita banii pe care cumparatorul i-ar da pe ceea ce, in final, ramane Dacia Logan, "masina de 5.000 de euro", cum era anuntata inainte de aparitia pe piata. Daca pretul pare (si este!) prea mare, Elia ofera si variante mai ieftine: modelul de baza costa "doar" 17.500 de euro! Elia anunta doar o serie limitata la 100 de exemplare.
De ce nemtii si noi nu?
Intrebarea care se impune este de ce se ocupa nemtii de tuning-ul masinii autohtone si unde sunt firmele romanesti din domeniu. Exista oferte de piese tuning si diverse accesorii pentru Logan, insa tuning-ul romanesc s-a oprit la cel virtual, pasiune ce cuprinde din ce in ce mai multi oameni si domeniu in care, de ceva vreme, sunt organizate concursuri, plecand de la ideea "poate nu ai bani sa iti modifici masina sau nu stii daca va arata bine". Ramane de vazut daca in viitor o firma romaneasca va prezenta propriul RS100 si poate la un pret mai bun.