Opel revine în segmentul SUV-urilor cu noul Antara, dupa ce Frontera, unul dintre primele SUV-uri construite vreodata, a fost ani buni numarul unu în toata Europa. În conditiile în care competitia pe acest segment este mult mai accentuata acum, Antara are în fata o provocare serioasa în a reedita succesul predecesorului sau.Opel Antara a fost lansat oficial în Craiova la sfârsitul lunii trecute, pe esplanada Teatrului National. Ca dimensiuni, Antara se înscrie în limita superioara a SUV-urilor compacte, masurând 4,57 metri în lungime, 1,85 m latime si 1,70 m înaltime. Este cu 9 cm mai scurt decât predecesorul sau. Antara este un SUV destinat soselei si macadamului. Se bazeaza pe un sistem de tractiune integrala controlat electronic, care cuprinde un diferential electro-hidraulic ce permite o repartizare optima a cuplului între puntea fata si puntea spate, în functie de situatiile din teren. Sistemele ABS si ESP sunt integrate în mod standard, astfel ca noul Opel Antara are toate motivele sa ofere o stabilitate excelenta. Trenul de rulare este echipat cu suspensie McPherson pe fata si multilink pe spate.Este oferit în trei versiuni de echipare, Antara, Antara Enjoy si Antara Cosmo. Dotari standard pentru toate modelele Antara sunt tractiunea integrala controlata electric, ESP, ABS, DCS (asistenta la coborâre), opt airbag-uri, radio CD cu MP3, afisaj informatii, proiectoare de ceata, închidere centralizata si geamuri actionate electric atât în fata, cât si în spate. În versiunea Enjoy, noul SUV vine cu control automat al farurilor, climatizare electronica, iar scaunele fata sunt cu încalzire. În versiunea aceasta, Antara ruleaza pe jante din aliaj de 17 inch încaltate cu pneuri 235/60. Jante mai mari, de 18 inch, sunt disponibilie pe versiunea superioara, Cosmo, care mai beneficiaza si de senzor de ploaie, tempomat, computer de bord, senzori de parcare fata si spate si parbriz termoreflector. Pachetul de dotari optionale inlcude sistemul DVD 100, sistem de navigatie cu afisaj color, noua difuzoare, CD changer cu sase CD-uri, trapa electrica transparenta, iar scaunul soferului reglabil electric este disponibil numai în versiunea de vârf, Antara Cosmo. Pachetul Cosmo Confort include farurile cu xenon cu sistem de spalare prin presiune, tapiterie din piele, sistemul de monitorizare a presiunii din pneuri, oglinda interioara si exterioara sofer electro-cromatica, în timp ce oglinzile exterioare sunt rabatabile electric.Alt motor diesel, în toamnaAntara este propulsat de doua motoare diesel 2.0 CDTI ECOTEC, de 150 CP si un cuplu maxim de 320 Nm, cuplate la o transmisie în cinci trepte fie manuala, fie automata, urmând ca din toamna acestui an sa fie disponibil alt diesel, de 127 CP. Ambele motoare sunt dotate cu filtru de particule diesel. Propulsoarele pe benzina sunt doua, un 2.4 ECOTEC în patru cilindri, de 140 CP, cuplat la o cutie manuala cu cinci viteze si un V6 de 3.2 litri care genereaza 227 CP si împinge SUV-ul cu o viteza maxima de 203 km/h, având nevoie de numai 8,8 secunde sa ajunga la 100km/h, din ce spune producatorul. Poate în oras nu atingi aceasta viteza, dar consumi 16,4 litri de benzina la fiecare suta de kilometri parcursi.