Opel Ampera, "fratele" lui Chevrolet Volt pe batranul continent, a vazut lumina reflectoarelor pe scena Salonului Auto de la Geneva, ajuns la cea de-a 79-a editie. Carl-Peter Forster, presedintele General Motors Europa, a anuntat, cu ocazia prezentarii, ca modelul va intra in productie la sfarsitul anului 2011. Modelul Ampera va fi disponibil pe piata si cu volan pe partea dreapta, sub sigla Vauxhall.
Ampera demonstreaza inca o data calitatea de lider a GM in domeniul "electrificarii" automobilelor. Sistemul de propulsie Voltec, implementat atat pe Volt, cat si pe noul model, reprezinta acel gen de tehnologie prin care industria auto trebuie sa raspunda cerintelor de mediu, in opinia lui Forster. Designul noului model este clar influentat de stilul Opel si incorporeaza mai multe elemente stilistice provenind de la conceptele Flextreme si GTC. Rotile lui Opel Ampera sunt puse in miscare de electricitate, masina avand o autonomie de 60 de kilometri, bazandu-se strict pe acest mod de propulsie, folosind energia stocata in acumulatorul litiu-ion de 16 kWh, motiv pentru care emisiile de dioxid de carbon sunt nule. Cand bateria este descarcata, electricitatea provine de la un motor-generator care extinde autonomia Opelului Ampera la 500 de kilometri. Pentru reincarcare, Ampera poate fi cuplat la o priza obisnuita de 220-230 de volti.

Light Car Open Source, de la EDAG

Sub denumirea de "Light Car Open Source" se regaseste un concept incitant, construit de EDAG pe filosofia "lumina ca design si element de comunicare". Light Car Open Source este unul dintre primele vehicule care foloseste tehnologia (O)LED. Cu o caroserie ce pare fabricata din sticla, modelul concept Light Car Open Source nu isi dezvaluie adevaratul look pana nu este pornit. Iluminarea exterioara se face cu ajutorul luminilor LED, a caror culoare poate fi personalizata in functie de optiunile soferului.
Conceptul face un pas mai departe: soferul isi poate "configura" locul la volan privind marimea, pozitia si stilul instrumentelor pe plansa de bord. Alt element interesant al conceptului este hayonul, capabil sa proiecteze mesaje luminoase pentru soferii care circula din spate.
Potrivit automarket.ro, conceptul este propulsat de un sistem de motoare electrice pozitionate cate unul in fiecare roata, iar acumulatorii ii confera masinii o autonomie de 150 de kilometri. Fibra bazaltica, materialul compozit din care este construit modelul, este reciclabil 100%.