Cu toate ca aparent este o afacere usoara, agentiile de modelling au nevoie de multa implicare si munca si de foarte multa responsabilitate.Înfiintata în 1999 în Craiova, One Models este una dintre agentiile de modelling care a reusit sa se impuna repede pe piata româneasca de profil. Dupa aproximativ trei ani de la lansare, reprezentantii acesteia au iesit pe marile piete de modelling ale lumii - Paris, Milano, Londra, Hamburg, Tokio. „Începutul a fost o joaca. Eram student pe atunci si m-am gândit ca se poate face ceva în acest domeniu, eu facând modelling, la rândul meu“, a declarat Toni Dinca, managerul agentiei One Models, care a explicat ca lucrase pentru o agentie din Bucuresti, însa nu i-a placut modul de organizare si s-a gândit sa faca el ceva de acest gen. „Am decis sa fac asa cum cred eu. Acum se dovedeste ca am crezut bine“, a adaugat Dinca. Greutatile afacerii Lansarea afacerii a necesitat câteva mii de euro. „Investitia initiala a fost destul de mica. Nu asta e problema, partea cea mai grea este sa rezisti“, a spus Toni Dinca, aratând ca, în cei opt ani de activitate, pe piata de profil din Craiova au aparut si disparut vreo 20 de agentii de modele. Alt lucru dificil este faptul ca se lucreaza cu persoane foarte tinere. „Cel mai greu este ca lucrezi cu fete de 14-15 ani, pe care trebuie sa le tii cu picioarele pe pamânt, sa continue scoala, sa-si respecte orele si programul pentru prezentarile pe care le fac“, a adaugat managerul agentiei.Lucrul cu adolescentele implica si grija pentru imaginea pe care o au, naturaletea fiind unul dintre elementele foarte importante. De aici rezulta si responsabilitatea imensa a unei astfel de afaceri.  „Este riscant“ „Este un business exclusivist. Eu, daca nu as sti nimic si nu as avea experienta celor opt ani, nu m-as lansa iarasi în aceasta afacere pentru ca este riscant. Se poate întâmpla sa trimiti fetele nu la o agentie de modele, ci la o altfel de societate“, a spus Toni Dinca.Acesta a subliniat faptul ca primeste zilnic zeci de mail-uri de la societati care solicita modele pentru activitati internationale, dar nu raspunde decât la 5% din ele. „La experienta noastra, este exclus sa cadem într-o astfel de capcana, însa agentiile mici cad frecvent“, a adaugat Dinca. Responsabilitatea alegerilor nu ramâne însa numai în seama agentiilor, sfatul acestuia pentru aspirantele la cariera de model fiind sa gaseasca o agentie care pune pe primul loc „siguranta fetelor, scoala si abia apoi câstigul propriu“. „Business-ul acesta se bazeaza foarte mult pe informatii“ Secretul succesului si al continuitatii agentiei One Models nu se rezuma însa la alegerea corecta si responsabila a colaborarilor. „Business-ul acesta se bazeaza foarte mult pe informatii (ce agentii noi apar pe piata, cine unde se muta, cât de serioase sunt firmele)“, a precizat Toni Dinca. Reusita sa în descoperirea unor fete care au devenit modele de renume (Laura Gorun, de exemplu) se bazeaza însa si pe multa seriozitate. Alt element pe care pune mare baza este pregatirea modelelor. „Suntem prima agentie care a instituit regula de a pregati gratuit modelele gasite. Dupa pregatirea lor urmeaza promovarea pe piata interna si, apoi, pe cea internationala“, a explicat Dinca. Potrivit acestuia, foarte mare importanta este acordata revistelor (în ultima luna, cinci reviste de moda din România au în pictoriale modele aflate sub contract cu One Models). „Este o afacere care ocupa foarte mult timp“ Nu în ultimul rând, pentru a avea succes într-o astfel de afacere este nevoie si de foarte multa munca. „Este o afacere care ocupa foarte mult timp - vin de dimineata si este posibil sa plec la miezul noptii. De timp liber nici nu poate fi vorba“, a spus managerul agentiei, pentru care sacrificiul cel mai mare este acela ca nu poate petrece suficient timp cu copilul sau. Cu toate acestea, are satisfactia de a avea „una din primele cinci agentii din România“ si de a ajuta „niste tineri si tinere sa-si croiasca un drum în viata“.