Noua companii si consortii au depus oferte pentru reabilitarea DN 79 (Arad-Oradea) si DN 19 (Oradea-Satu Mare), potrivit datelor remise de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
Proiectul face parte din Etapa a VI-a de reabilitare a drumurilor nationale si este finantat din fonduri de la Banca Europeana de Investitii si prin contributia Guvernului Romaniei.
Cei 222,71 km aferenti proiectului de reabilitare au fost divizati in trei sectoare distincte.
La sedinta publica de deschidere a ofertelor depuse pentru cele trei contracte care urmeaza sa fie semnate, au participat urmatorii operatori economici.
Pentru tronsonul Arad-Oradea, 104 km (DN 79), au depus oferte companiile: Porr Technobau, PA&CO International SRL/Kemna BAU, Mota Engil, Strabag, Fcc Construcción SA si Astaldi SpA.
In cursa pentru reabilitarea tronsonului care face legatura dintre Oradea si limita judetului Bihor, 67 km (DN 19), s-au inscris: PA&CO International SRL/Kemna BAU, Mota Engil, Strabag, Intini-Baumaister-Consorzio Ravennate, Astaldi SpA si consortiul Mochlos/Romstrade SRL.
Pentru reabilitarea tronsonului la limita judetelor Bihor si Satu Mare, 47 km (DN 19), s-au inscris: PA&CO International SRL/Kemna BAU, Mochlos/Romstrade SRL, Mota Engil, Strabag, Swietelsky Epito/Swietelsky Baugesellschaft, Intini - Baumaister - Consorzio Ravennate si compania Astaldi SpA.
Criteriul de atribuire a contractelor este pretul cel mai scazut, cele trei contracte fiind incluse intr-un program care cuprinde o serie de 23 de contracte de reabilitare a drumurilor nationale care vor fi semnate in anul 2008, reprezentand 1.402 km de drum national.
In prezent sunt in derulare 25 de contracte de reabilitare, cu finantare de la institutii financiare internationale, insumand 750 km de drum national. Dintre acestia, in anul 2008 vor fi finalizati 570 km.