Un salon de înfrumusetare care sa cuprinda cosmetica, frizerie, coafura sau sala de fitness, solar ori salon de masaj este o afacere care poate aduce un profit frumos, bazându-se pe dorinta oricarui om de a arata cât mai sanatos.Saloanele de cosmetica sunt afaceri care aduc câstiguri pentru cei dispusi sa înceapa o astfel de afacere. Cheia obtinerii unui profit substantial este diversificarea serviciilor oferite. Extinderea afacerii înseamna posibilitatea de a atrage mai multi clienti. Un complex pe acest profil, care sa cuprinda si coafura, o sala de fitness, un salon de masaj sau solar are sanse cu atât mai mari de a atrage mai multi clienti, implicit mai multi bani care sa intre în buzunarul tau, ca investitor.Investitia necesara unei initiative de acest fel se ridica la 30-40.000 de euro. Suma este necesara pentru un spatiu de minimum 100 de metri patrati pentru desfasurarea activitatii si tot ceea ce înseamna echipament necesar unui salon de cosmetica, spre exemplu. Personalul specializat este unul dintre cele mai importante elemente ale acestui tip de afacere. Personalul poate reprezenta si o problema pe care o întâmpini din cauza ca oameni calificati, cu experienta, se gasesc mai greu, dupa cum arata practica în domeniu, având în vedere ca la calificare si experienta trebuie sa se adauge atestarea individuala a fiecarui angajat. Alt element foarte important îl reprezinta furnizorii produselor folosite în aceasta activitate. Distribuitorii sunt importanti pentru ca te tin la curent cu noile produse, iar fidelizarea lor înseamna si posibilitatea ca angajatii sa participe la instruiri gratuite în cazul noilor game de produse care apar pe piata.Adriana Cojocaru, patroana salonului New Look din Craiova, este de parere ca nu trebuie sa te opresti numai la un salon de cosmetica, diversitatea serviciilor oferite fiind foarte importanta: „Trebuie sa îi oferi clientului cât mai multe posibilitati. Un anumit segment functioneaza diferit în functie de sezon. Spre exemplu, se face mai putin fitness vara, când toata lumea este plecata în concediu, asa cum solarul este mai frecventat iarna“, a declarat Adriana Cojocaru.Diversitatea face mai multi baniNew Look functioneaza în Craiova începând cu a doua jumatate a anului 2005. În prezent, investitia în aceasta afacere, care cuprinde cosmetica, fitness, solar, salon de masaj, coafura, frizerie, dar nu numai se ridica la aproximativ 90.000 de euro. Diversificarea în timp a serviciilor oferite si preocuparea constanta pentru ceea ce este nou în domeniu au ridicat cifra de afaceri a firmei la circa trei miliarde de lei vechi pe an, profitul estimându-se la zece procente din aceasta suma. „La început au fost împachetarile cu parafina, dupa care s-a trecut la altceva. Trebuie sa urmezi trendul si sa fii în pas cu moda si cu noile produse“, a declarat Adriana Cojocaru. Concurenta este ridicata, însa nu reprezinta o problema, chiar daca demarezi în prezent o afacere de acest gen. „Cea mai buna reclama, dar si arma împotriva competitiei este sa pastrezi standardul de calitate. Clientii multumiti vor povesti despre salon, iar acest gen de reclama, desi mai înceata, este si cea mai sigura si mai buna“, a mai spus patroana New Look.