Noul Mercedes clasa C a fost lansat oficial la jumatatea lunii aprilie, iar la dealerul craiovean evenimentul este preconizat pentru aceasta luna.Una dintre inovatiile ce echipeaza noua clasa C de la Mercedes este pachetul Agility-Control, care contine amortizoare ce adapteaza automat suspensia în functie de starea carosabilului. De la Mercedes te poti astepta sa se adapteze chiar si la starea carosabilului românesc. Pachetul Advanced Agility, cu modul de conducere sport, poate fi inclus optional, ca si tractiunea integrala 4MATIC pentru modelele C 320 CDI, C 280 si C 350, care îmbunatateste aderenta în cazul în care carosabilul este ud. Tractiunea integrala 4MATIC include si sistemul electronic de tractiune 4ETS. Imediat ce rotile efectueaza o rasucire în jurul axului sau într-o parte, forta de tractiune este distribuita automat la roti cu o mai buna aderenta la sol.MotorizariTrei motoare CDI sunt disponibile pentru noul model. C 320 CDI1 este un motor cu sase cilindri cu tehnologie Common-Rail. Autovehiculul atinge 100 km/h în 7,7 secunde, cu 165 kW (226 CP). Ambele motoare cu patru cilindri, C 200 CDI2 si C 220 CDI, dispun de mai multa putere si de un cuplu maxim ridicat. Pentru o mai buna racire a pistoanelor, duzele de injectie a uleiului au fost marite. O pompa de injectie suplimentara si alimentarea cu ulei a rulmentilor fac ca modelul C 200 CDI2 sa beneficieze de 136 CP, iar modelul C 220 CDI de 170 CP, respectiv 125 kW. Cuplul maxim al acestuia din urma a crescut la 400 Nm. În plus, ambele motoare folosesc bujii din ceramica, acestea îmbunatatind comportamentul la frig. Motoarele diesel sunt dotate, evident, cu filtru de particule.Pe benzina, sunt disponibile cinci propulsoare. Pentru modelul C 180 Kompressor si pentru fratele mai mare si mai puternic, C 200 Kompressor, se ofera doua motoare în patru cilindri. Un software nou de reglaj al motorului si modificarea formei pistonului au marit puterea si cuplul maxim. Astfel, C 180 Kompressor atinge 156 CP, iar C 200 - 184 CP (135kW). Trei motoare cu sase cilindri sunt disponibile pentru C 350, C 280 si C 230, ultimul atingând cea mai mare viteza, 240 km/h, cu 240 de CP, iar modelul C 350 ajunge la suta de kilometri pe ora în 6,3 secunde. Toate motoarele cu sase cilindri sunt prevazute din exterior cu instalatii sport cu dubla evacuare a gazelor.Interior si dotariCrearea unei atmosfere deosebite în interior cade în sarcina noii trape panoramice glisante, lucrate din sticla, care se întinde pâna la luneta. Un nou deflector de vânt perfectionat asigura confortul chiar si cu acoperisul deschis. Scaunele fata sunt dotate cu spatar cu senzori Lordo pentru sofer si cu reglare electrica pentru ridicarea pernelor si pentru înclinarea spatarului. Cu pachetul optional Memory se pot salva aceste setari, cât si pozitia volanului, înaltimea tetierei sau pozitia oglinzilor exterioare. Setarile personale vor fi activate imediat ce te asezi la volan si bagi cheia în contact. Optional, sunt disponibile scaune Multicontur, cu perne de aer adaptabile, care pot fi si încalzite. Sistemul automat de climatizare pe doua zone Thermatic vine ca dotare standard, iar, la cerere, este disponibil un sistem de climatizare Thermotronic cu trei zone, care face posibila reglarea individuala a temperaturii pentru partea din spate a autovehiculului. Sistemul optional de comanda si afisaj Comand Aps îmbina sistemul audio, cel de navigatie si telefonul. Toate functiile importante pot fi accesate prin sistemul Linguatronic, iar un dispozitiv Bluetooth faciliteaza convorbirile hands-free.Masuri preventive de sigurantaNoua clasa C de la Mercedes poate lua masuri preventive pentru protejarea pasagerilor în situatii tipice de pericol. Sistemul optional Pre-Safe pretensioneaza centurile de siguranta, poate închide geamurile laterale si trapa glisanta si aduce scaunele într-o pozitie favorabila. Airbag-urile frontale sunt declansabile în doua etape, ca si cele laterale si cele de tip cortina. Tetierele active disponibile standard Neck-Pro pentru pasagerii din fata pot, în cazul unei coliziuni din spate, sa se deplaseze în fata în câteva microsecunde pentru a proteja mai bine capul, scazând riscul unui traumatism.