Noul Logan sedan produs de Renault in colaborare cu Mahindra&Mahindra va fi lansat luna viitoare in India, la un pret estimativ de 10.000 dolari. Ofensiva Logan in India vine in contextul unei concurente care se anunta acerba, pe o piata in care se bat nume precum Ford, Tata Motors si Suzuki, dar a caror perspective au atras gigantii General Motors, BMW, Audi si Fiat, ce si-au anuntat deja intentia de a investi in India. Initial, Renault si Mahindra intentionau sa produca 50.000 masini Logan la o fabrica a companiei indiene, dar ulterior au majorat investitia, pana in 2010 propunandu-si sa produca doua milioane de autovehicule. Produs initial la Automobile Dacia si destinat pietelor emergente, Logan a fost lansat in majoritatea statelor europene, pe fondul opiniei favorabile a clientilor si dealerilor, si a determinat initierea unor proiecte similare la Volkswagen, Fiat si Toyota. Logan mai este fabricat in Columbia, Maroc, Iran si Rusia. De la lansarea sa in toamna anului 2004 si pana la sfarsitul anului trecut modelul Logan inregistrase vanzari cumulate de 205.000 de unitati in Romania si 138.000 la export. La nivelul anului trecut Franta, Spania si Germania erau intre primele cinci piete externe ale Logan, Franta detasandu-se cu aproape 19.000 de masini vandute. Automobile Dacia a realizat anul trecut un profit net de peste 100 de milioane de euro, in urcare cu peste 76% fata de anul precedent, pe fondul cresterii puternice a exporturilor de Logan.