Taxa de poluare auto va fi redusa la un nivel inferior celui actual, existand si posibilitatea ca statul sa restituie diferenta de bani proprietarilor de vehicule care au achitat taxa la valoarea triplata, iar ulterior, pana in vara, va fi promovat un proiect de lege prin care va fi instituita o taxa anuala pentru toti poluatorii, a declarat ieri, dupa sedinta de guvern, ministrul mediului, Nicolae Nemirschi.
„Elementul nou este notificarea pe care am primit-o de la Comisia Europeana cu privire la modul de aplicare a Ordonantei  nr. 218/2008 (privind triplarea taxei auto pentru masinile second hand - n.r.) si, ca atare, pe langa celelalte avize pe care trebuie sa le contina ordonanta de urgenta ce o vom propune, va trebui, in mod obligatoriu, sa avem si un aviz de la Comisia Europeana, drept care, in perioada urmatoare, de maine-poimaine, vom face aceste diligente“, a spus Nemirschi.

Varianta optima, trimisa la Bruxelles pentru avizare

Ministerul Mediului a intocmit trei variante de taxa auto, din care va alege doar una, considerata „optima“, pe care o va prezenta la Bruxelles pentru a fi avizata. Nemirschi a mai precizat ca va fi pastrata eliminarea taxei pentru masinile cu Euro 4, iar metoda de calcul „va folosi aceleasi principii, dar coeficientii nu vor mai fi la fel de mari“, astfel incat suma de plata sa fie „mai mica decat actuala taxa tripla“.
De asemenea, va exista si o „pasuire a celor care nu au reusit sa-si inmatriculeze masinile pana pe 15 decembrie, respectiv cei care le-au avut in tara si care din motive tehnice n-au mai fost primiti la RAR sau la administratiile financiare, printr-o formula pe care o vom definitiva tot in cuprinsul acestei ordonante de urgenta“, a adaugat Nemirschi.
Noile valori ale taxei de poluare auto, care urmeaza sa fie aplicata pana in vara, vor fi stabilite de guvern prin ordonanta de urgenta, probabil in urmatoarea sedinta a executivului.
„Pe termen mediu vom introduce in parlament un proiect de lege care sa reprezinte o taxa anuala pentru toti poluatorii. Va fi vorba de grame de dioxid de carbon si de capacitatea motorului, cele doua elemente care se vor lua in calculul viitoarei taxe, care, de fapt, nu este cea despre care vorbim in ordonanta“, a mai spus Nemirschi.