Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare din Romania intentioneaza sa-i actioneze in instanta pe noii detinatori ai silozurilor din Portul Constanta care au apartinut societatii falimentare Agroexport, a declarat pentru "Replica" Petre Costel, presedintele FNSPR. Motivul acestei actiuni in justitie il constituie faptul ca cele doua firme care au castigat prin licitatie silozurile Agroexportului- Nigva Prod Com si APC SRL- nu au preluat si personalul societatii falimentare, asa cum aveau obligatia sa o faca, a adaugat liderul sindicalistilor portuari.
Societatile Nigva Prod Com si APC SRL au castigat la licitatie silozurile din Portul Constanta in urma executarii silite a companiei Agroexport, ce le detinea anterior, aceasta din urma firma al carui proprietar este Trita Fanita fiind in stare de faliment. Numai ca noii utilizatori ai silozurilor proiectate de marele inginer roman Anghel Saligny la inceputul veacului XX nu au preluat si personalul companiei Agroexport, ce numara 128 de angajati, dintre care aproximativ 100 sunt muncitori la silozuri, ne-a precizat Gheorghe Ifrim, liderul sindicatului lucratorilor de la Agroexport. In acest mod, prin transferul silozurilor catre alti detinatori, angajatii Agroexport s-au trezit fara salarii si tichete de masa, intrucat noii patroni refuza sa preia personalul companiei careia i-a preluat activele portuare, a aratat Petre Costel. "Cu toate ca am informat asupra acestei situatii Prefectura Constanta, Directia de Munca, Inspectoratul Teritorial de Munca, Ministerul Transporturilor si Autoritatea Navala Romana, nici una dintre aceste autoritati ale statului nu a intervenit pentru preluarea angajatilor de la Agroexport", a afirmat presedintele FNSPR.

Legislatia portuara va contine si propunerile FNSPR

Avand in vedere aceste aspecte, FNSPR s-a decis sa actioneze in instanta cele doua detinatoare ale silozurilor portuare. Desi refuza sa preia personalul Agroexport-ului, detinatoarele silozurilor au fost depistate la un control al ITM Constanta folosind 24 de muncitori la negru, motiv pentru care li s-a aplicat o amenda de 350 milioane de lei vechi, a adaugat Petre Costel. In alta ordine de idei, liderul FNSPR ne-a mentionat faptul ca in cursul zilei de 5 septembrie a.c. a avut o intrevedere cu Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, in cadrul careia Petre Costel a reclamat ca proiectul de modificare a Ordonantei de Guvern nr.22/1999, referitoare la activitatea in porturi, nu contine si propunerile sindicalistilor portuari, motiv pentru care Berceanu a retras proiectul din procedura de validare. Aceasta pana cand sindicatele portuare si reprezentantii MTCT vor ajunge la un punct de vedere comun in cadrul intalnirilor programate pentru astazi si maine la Bucuresti, a adaugat Petre Costel.