Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT) schimba normele de clasificare a hotelurilor si restaurantelor, cu intentia de a impune reglementari in urma carora turistii sa fie serviti de un personal foarte bine pregatit profesional, iar calitatea serviciilor sa nu mai lase de dorit.
Proiectul de ordin emis de ANT pune accent mai ales pe imbunatatirea calitatii serviciilor si a pregatirii profesionale a angajatilor din turism. De aceea, ANT se angajeaza ca va cofinanta anumite cursuri de pregatire profesionala. De altfel, angajatii din hoteluri si restaurante vor avea obligatia de a urma cursuri de perfectionare la interval de maximum 5 ani de la obtinerea calificarii sau alte forme de perfectionare de scurta durata. Asa cum declara recent si Livia Sima, vicepresedinte al ANT, noile norme prevad obligativitatea ca unitatile de cazare si alimentatie publica sa aiba tot personalul calificat.

20 de grade, temperatura din camere

Noile norme prevad ca arhitectura hotelurilor sa fie realizata astfel incat sa se evite deranjarea turistilor din cauza zgomotelor produse de instalatiile tehnice ale cladirii sau din cauza altor factori de poluare. De asemenea, nu se admit spatii de cazare situate la subsol sau fara aerisire si lumina naturala directa. In spatiile de cazare, precum si in grupurile sanitare (cu exceptia celor exterioare) se va asigura in sezonul rece o temperatura minima de 20 de grade Celsius. Totodata, trebuie sa fie apa calda si rece. Pardoselile grupurilor sanitare vor fi placate cu materiale ceramice, marmura sau alte asemenea materiale estetice, usor lavabile si de buna calitate. La categoria 1 stea se admite si pardoseala din mozaic lustruit. La 2 stele se admit placari partiale pana la inaltimea de 180 cm, iar la categoria 1 stea peretii pot fi acoperiti cu zugraveli lavabile.

Lenjeria trebuie sa fie alba si din bumbac

Lenjeria de pat, prosoapele si halatele vor fi de culoare alba si se vor schimba dupa fiecare turist. La categoriile de 3, 4 si 5 stele se vor folosi pentru lenjerie numai materiale din bumbac de calitate superioara sau din matase, personalizate. Dotarile trebuie sa fie uniforme ca stil, de calitate, in buna stare, functionale, fara defectiuni sau uzura. Mai trebuie spus ca lenjeria, prosoapele si halatele se schimba la doua zile in cazul hotelurilor de 5 si 4 stele si la trei zile in cazul celor cu 3 si 2 stele sau de cate ori este nevoie. Potrivit noilor norme, in camerele de baie se vor afisa anunturi prin care turistii sa fie informati ca spalatul prosoapelor presupune un mare consum de apa si detergenti, ceea ce poate genera unele probleme privind protectia mediului. Nu in ultimul rand, structurile de primire turistica vor avea firme exterioare, in concordanta cu certificatul de clasificare, in ceea ce priveste denumirea, tipul si numarul de stele, respectiv flori pentru unitatea respectiva. Pentru categoriile 5, 4 si 3 stele, firmele vor fi luminoase.