Romanii aleg detergentii de spalat rufe in functie de pret, potrivit unui sondaj realizat de Asociatia Internationala pentru Sapunuri, Detergenti si Produse de Intretinere (AISE) in Bucuresti, Varsovia, Budapesta si Praga, preluat de Mediafax. Din sondaj reiese ca 60% dintre romanii chestionati se uita mai intai la pret cand cumpara detergent de spalat rufe. La acest capitol, suntem depasiti doar de polonezi, care in proportie de 78% aleg detergentii in functie de criteriul pret. ßi 57% dintre unguri sunt interesati in special de pret, in timp ce doar 24% dintre ei au in vedere brandul. Cehii sunt insa mai atenti la marca produsului, 58% dintre respondenti mentionand pe primul loc criteriul brandului.
In ceea ce priveste impactul detergentilor asupra mediului, din toate tarile chestionate doar cehii au aratat un anumit interes pentru acest subiect. Romanii, ungurii si polonezii sunt in schimb mai interesati de economisirea banilor decat de protectia mediului, mai rezulta din sondaj.
Alte intrebari s-au referit la cantitatea de detergent folosita la spalarea rufelor. Peste 32% dintre romani si aproape jumatate dintre polonezi au recunoscut ca aleg cantitatea de detergent dupa instinct. In plus, doar un roman din patru dozeaza detergentul in functie de instructiunile producatorului, situatie care se regaseste si in Polonia. In schimb, cehii si ungurii tind sa citeasca instructiunile mai des decat polonezii si romanii, dar numai ungurii, in proportie de 28%, citesc instructiunile mai frecvent decat dozeaza in functie de propriul instinct.
Spre deosebire de ceilalti, romani prefera intr-un numar mai mare (peste 21% dintre respondenti) sa puna in masina de spalat cantitati mai mari de detergent pentru a obtine rezultate mai bune la spalat. Spre comparatie, doar 14% dintre unguri, 6% dintre cehi si 5% dintre polonezi folosesc detergent in cantitati mai mari la o spalare.

Masinile de spalat, o noutate

La capitolul diferente fata de trecut in ceea ce priveste spalatul rufelor, polonezii, cehii si ungurii considera ca principala noutate oferta mult mai mare de produse de pe piata. Romanii in schimb plaseaza pe primul loc utilizarea masinii de spalat, ca diferenta fata de trecut, cand parintii lor spalau manual.
Din studiu, reiese ca a proximativ jumatate dintre repondenti sunt de parere ca spalatul rufelor le consuma mai putin timp in prezent.