Gasirea unui loc de munca potrivit, care sa va avantajeze, nu este întotdeauna usoara, deoarece despre cele mai multe posturi aflati prea târziu ca au fost vacante. Solutia oferita de specialisti în acest caz este networking-ul. Chiar daca angajatorii sunt obligati prin lege sa-si anunte posturile vacante mai întâi la Agentiile Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca, si abia apoi sa le scoata la concurs, de obicei, se întâmpla exact invers. „Dupa parerea expertilor în resurse umane, cam un sfert din totalul locurilor de munca vacante sunt facute publice prin reclame sau anunturi de angajare“, noteaza www.mayra.ro. Probabilitatea ca un loc de munca vacant sa nu fie anuntat creste odata cu nivelul ierarhic la care se gaseste. Motivul este cât se poate de simplu: cei mai multi angajatori prefera sa cheme la interviu persoane care vin cu recomandari (unele companii foarte mari ofera chiar recompense financiare serioase celui care recomanda o persoana ce este angajata ulterior). În acest mod, cresc sansele ca respectivul angajat sa fie mai serios, iar persoana care a facut recomandarea are satisfactia ca „are un cuvânt de spus“ în firma. 
„Networking-ul înseamna dezvoltarea unei largi retele de cunostinte“ Cum se afla de aceste locuri de munca? Ele sunt transmise prin asa-numitul networking - cunoscut ca piata secreta a joburilor. „Networking-ul înseamna dezvoltarea unei largi retele de cunostinte - oameni pe care i-ati cunoscut în diverse ocazii sociale sau de afaceri - si folosirea lor în avantajul dumneavoastra atunci când sunteti în cautarea unei slujbe“, precizeaza specialistii în resurse umane de la www.ele.ro. Acestia explica faptul ca oamenii care se afla cercul dumneavoastra de cunoscuti va pot da atât informatii despre posibilul job, cât si sfaturi legate de o anumita companie sau industrie si, totodata, va pot prezenta si altor persoane. 
Pastrati legatura cu oamenii din retea Cel mai bun loc pentru a începe sa va dezvoltati o retea de cunostinte este familia. La aceasta se adauga prietenii si vecinii. Nu uitati de colegii de serviciu, pe cei din domeniul în care lucrati, fostii colegi, fostii sefi sau profesori. „Orice situatie sau eveniment care va permite sa socializati poate fi o oportunitate de networking, de la o expozitie cu vânzare pâna la coada de la supermarket. Important e însa ce faceti cu contactele pe care le creeati“, avertizeaza myra.ro. Asta deoarece, spun specialistii, cheia catre un networking de succes este sa fiti motivati sa depuneti energia necesara pentru a face ca lucrurile sa mearga. „Mai întâi trebuie sa va organizati (de exemplu, sa aveti un folder în calculator cu contacte sau sa pastrati si sa ordonati cartile de vizita pe care le primiti). Trebuie sa pastrati legatura prin convorbiri regulate la telefon si e-mailuri, de sarbatori, aniversari etc.)“, noteaza www.ele.ro. 
Cum va mentineti o retea de succes Pentru a avea un networking de succes trebuie, în primul rând, sa va faceti o autoevaluare sincera (când apelati la recomandarea unui cunoscut, nu trebuie sa-l dezamagiti) si sa stiti foarte bine ce anume va doriti de la viitorul loc de munca. Nu uitati sa va pregatiti un CV complet.În plus, chiar daca tineti permanent legatura cu prietenii dumneavoastra, organizati si întâlniri informative si tineti pasul cu ei. „Cheia este sa îi informati asupra activitatilor dumneavoastra si sa le multumiti pentru eforturi“, spun specialistii în resurse umane.