Lidl&Schwartz, cel mai mare operator de magazine de tip discount din Europa, descinde si in Banie, cu un magazin Lidl in cartierul Craiovita Noua. Grupul german mai detine in Banie doua magazine din reteaua Kaufland. Alte magazine Lidl apar la Slatina, Ramnicu Valcea si Targu Jiu. Prin achizitia retelei Plus, nemtii devin principalul retailer de tip discount din Romania.

Grupul german Lidl&Schwartz, cel mai mare operator de magazine de tip discount din Europa, reintra pe piata craioveana cu un nou centru comercial, care va fi inaugurat cel mai probabil in primavara lui 2011. Magazinul se afla in cartierul Craiovita Noua, in Parcul Cornitoiu, va ocupa o suprafata construita de 1.739 mp, iar lucrarile sunt preconizate sa fie finalizate la sfarsitul lui februarie 2011. Reprezentantii grupului german au precizat ca vor angaja personal din 2011, dar nu au spus care va fi valoarea investitiei. Lidl&Scwartz detine peste 8.000 de filiale in Europa, fiind prezent in 23 de tari. Are magazine atat in Marea Britanie, Norvegia, Suedia si Finlanda, cat si in Portugalia, Spania sau Grecia. In Romania, grupul este prezent din 2005 prin reteaua Kaufland, care are 45 de magazine. La Craiova, nemtii au deschis in ultimii doi ani doua magazine din reteaua Kaufland, in cartierul Craiovita Noua si pe bulevardul Calea Bucuresti.
Potrivit informatiilor din piata, valoarea medie a unei investitii intr-un magazin de 1.500 - 2.000 mp este de pana la doua milioane de euro. Tot in Oltenia, grupul a anuntat deschiderea unor magazine la Ramnicu Valcea, Slatina si Targu Jiu.

Cel mai mare discounter din Romania

Lidl&Scwartz a declansat recent ofensiva asupra Romaniei cu magazinele tip discount Lidl, avand in vedere deschiderea de centre comerciale in peste 25 de orase din tara, cu minimum 30.000 de locuitori. Valoarea totala a fondurilor alocate pentru extinderea in Romania s-ar ridica la aproximativ 150 de milioane de euro, sustin surse din piata.
La inceputul lui 2010, Lidl a anuntat ca a achizitionat reteaua de magazine Plus Discount din Romania si Bulgaria, de la grupul Tengelmann, valoarea tranzactiei ridicandu-se, dupa unele surse, la circa 300 de milioane de euro. Numai in Romania, reteaua Plus numara 96 de magazine. Tranzactia a fost pusa sub semnul intrebarii, deoarece trebuie sa primeasca acceptul Consiliului Concurentei. Aceasta, deoarece preluarea retelei Plus duce grupul german la o cota de piata de circa 65% pe segmentul retailului cu discount din Romania, pe care mai activeaza cu reteaua de magazine Kaufland.
Analistii apreciaza ca modul de operare al grupului i-ar putea salva pe germani de la anularea tranzactiei, deoarece Lidl si Kaufland activeaza ca doua companii diferite, fara a avea departamente integrate. La nivel local, Lidl si-a pregatit lansarea pe piata independent de operatorul Kaufland.