Amanarea preluarii de catre statul roman a pachetului majoritar de actiuni la Daewoo Craiova de la compania sud-coreeana il face pe ministrul Economiei sa-si faca bagajele pentru Coreea. El a declarat ieri ca negocierile au intrat in impas din cauza neintelegerilor privind garantiile pe care partea asiatica trebuie sa le acorde.
Codrut ßeres a explicat ca in acest moment negocierile cu lichidatorul coreean au ajuns la un punct care "nu ne satisface". De aceea, ministrul s-a decis ca ar fi indicat sa faca incepand de astazi o vizita in Coreea pentru a solutiona si aceasta problema.
ßeres a mai spus ieri ca problemele asupra carora partile nu au convenit nu se refera la pret, ci la o serie de garantii pe care partea coreeana trebuie sa le acorde in schimbul banilor pe care ii va primi pentru actiuni. "Doresc sa subliniez ca, in cazul in care se va face o tranzactie, practic societatea isi va rascumpara actiunile. Nu statul roman va fi cel care va plati acesti bani", a subliniat ßeres.
El a adaugat ca va prezenta alte amanunte despre situatia Daewoo Craiova dupa ce se va intoarce de la discutiile cu partea coreeana.

Datoriile Daewoo, cauza neintelegerilor?

Surse apropiate discutiilor au declarat ca negocierile pentru preluarea de catre stat a societatii Daewoo Automobile au intrat in impas din cauza unor datorii acumulate de producatorul auto din Craiova in relatia contractuala cu firma sud-coreeana.
De aceea, in absenta unui acord cu Daewoo, discutiile cu potentialii investitori interesati de uzina nu se pot derula pe o baza concreta.
Perioada-limita pentru incheierea unui acord de preluare a actiunilor Daewoo Automobile de catre stat a fost prelungita in mai multe randuri, iar ministrul Economiei a avansat diferite termene de finalizare a negocierilor.
Mai trebuie spus ca in toamna anului trecut ministrul Economiei declara ca nu mai sunt "motive de prelungiri", astfel incat semnarea contractului va fi facuta foarte repede, dupa ce coreenii vor veni la Bucuresti.
Toate termenele prezentate ulterior pentru incheierea negocierilor nu au fost insa respectate. Acum o luna, ministrul Economiei declara ca negocierile vor fi reluate la Praga sau in Coreea de Sud, pentru rezolvarea altor conditii ale contractului.
De asemenea, oficialii ministerului au mai spus ca Daewoo Automobile poarta discutii cu GM Daewoo Auto & Technology Company cu privire la aprovizionarea cu piese pentru automobilele din portofoliul de productie pentru acest an.

General Motors si Ford, posibili investitori

Daewoo Automobile Romania nu a fost inclusa in acordul prin care General Motors a preluat in septembrie 2002 o parte dintre activele grupului sud-coreean, aflat in dificultati financiare.
Trebuie spus ca Daewoo Motor detine un pachet de 51% din actiunile societatii de la Craiova. Diferenta de 49% din capitalul social apartine Automobile Craiova, la care statul controleaza 72,4% din actiuni.
Astfel, Guvernul a mandatat Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie sa negocieze preluarea actiunilor aflate in posesia companiei sud-coreene, pentru a vinde ulterior pachetul majoritar unui investitor strategic.
General Motors, Ford si Renault-Nissan sunt numele vehiculate pentru posibilii investitori care ar putea prelua Daewoo Automobile dupa ce statul roman va intra in posesia actiunilor.