Din ce in ce mai multe firme din afara judetului isi inscriu numele pe lista castigatorilor de trasee judetene, in conditiile in care galatenii au masini prea vechi sau nu considera itinerariile ca fiind viabile din punct de vedere economic.

Ultimul traseu judetean pe ruta Galati - Costache Negri a fost adjudecat de o firma din Dambovita, care si-a surclasat concurentii din Galati prin parcul de masini mult mai bun. Este regretabil ca operatorii de transport locali renunta treptat la traseele judetene pe considerentul ca nu isi mai justifica cheltuielile. "Au mai ramas doua trasee judetene, pentru care nimeni nu se inscrie la licitatie. La precedenta licitatie au fost desemnate castigatoare doua societati de transport, dar acestea au renuntat la aceste trasee pentru ca nu li s-au parut eficiente economic", ne-a declarat seful Autoritatii Rutiere Romane, filiala Galati, Vasile Ertagan. Buna parte din vina o poarta si autoritatile judetene, care au intarziat nejustificat de mult aprobarea programului de transport judetean si a structurii competente sa coordoneze aceasta activitate. O parte din operatorii galateni de transport si-au achizitionat masini noi, dar au renuntat ulterior la transportul judetean. Asa si-au facut loc strainii, care controleaza in prezent aproape jumatate din transportul judetean. Si cum nu exista o reglementare in functie de care sa se stabileasca tarifele pe aceste trasee, operatorii sunt liberi sa o faca singuri.

Contestatii fara numar

Situatia in care s-a ajuns este paradoxala pentru ca pe de o parte exista firme de transport judetean care s-au orientat catre alte activitati, dar sunt si societati care se judeca cu institutiile statului pentru dreptul de-a circula cu masinile pe traseele judetene si interjudetene. Cazul Sebat Tour care se judeca cu Ministerul Transporturilor pentru traseul Galati - Bucuresti este cunoscut. Pe rolul Tribunalului Galati se judeca in prezent alte cateva procese ce vizeaza legalitatea licitatiilor organizate pentru traseele judetene. Alte lupte sunt din start pierdute, cum este cazul traseului Galati - Braila, unde s-a instituit un adevarat monopol al firmelor brailene Aventin Trade si Gebamy Trans Impex. Cele doua societati isi vor imparti traseul si in urmatorii patru ani, dupa ce au castigat licitatia fara drept de apel, iar toate cresterile de tarife si certurile dintre operatori se vor rasfrange, ca si pana acum, asupra calatorilor.