O aeronava Boeing 737 a companiei aeriene Jet2.com a aterizat ieri pentru prima data la Craiova, aducand din Marea Britanie si Germania aproximativ 100 de ingineri si alti specialisti. Cursa aeriana este de tip charter, platita de compania Ford. Aeronava vine lunea pe ruta Londra - Koln - Craiova, urmand ca vinerea sa faca zborul retur Craiova - Koln - Londra, transportandu-i pe specialistii Ford inapoi la ei in tara. Inginerii Ford vor acorda asistenta angajatilor romani pentru pregatirea productiei noului model Ford B-Max, care se va face la Craiova, si a motorului EcoBoost de 1 litru, care va intra si el in fabricatie tot anul acesta. "Analizam lansarea noului B-Max si speram ca nu vor fi probleme. Vom veni in Romania timp de cateva luni, cred ca pana in luna iunie", a declarat unul dintre specialistii Ford, care a aterizat pentru prima data la Craiova. Alti ingineri sunt deja familiarizati cu fabrica Ford din Oltenia. "Sunt pentru a treia oara la Craiova. Fabrica de aici este OK", a declarat un specialist Ford din Marea Britanie. "Despre muncitorii romani am o parere pozitiva. Eu si colegii mei le vom acorda asistenta. Noi vom sta saptamana aceasta, pana vineri, si revenim peste doua saptamani. Saptamana viitoare vor veni alti colegi ai nostri", a spus alt inginer. Specialistii germani si englezi au fost intampinati la Aeroportul din Craiova de catre Angela Alexander, director de resurse umane in cadrul Ford Romania. Ea a precizat ca "au venit aproximativ 100 de specialisti din Germania si Marea Britanie, care asigura lansarea noului model B-Max si a motorului EcoBoost. Ei vor face pregatiri pe linia de productie si aranjamente in fabrica. Astazi a fost un succes aici la aeroport si sa speram ca asa va fi si de azi inainte". Angela Alexander a mai spus ca oaspetii din centrele de productie ale Ford din Marea Britanie si Germania vor fi cazati la hotelurile Emma si Europeca din Craiova si ca acestia nu au pus conditii de cazare sau hrana. De la aeroport, specialistii Ford au fost imbarcati in trei autocare ale Helin si transportati direct la fabrica. In ultimii trei ani, mai multi specialisti din Craiova au fost instruiti de catre Ford in alte unitati din lume, in special la Koln, unde Ford detine si un centru important de cercetare.

Abia acum se pregateste productia

La aproape patru ani de la preluarea fabricii din Craiova, Ford abia acum se pregateste de productia de masa, care va fi dictata de cererea de pe piata, nicidecum de planurile initiale ale companiei. Oficialii Ford sustin ca pana la aceasta data au fost realizate la Craiova primele 36 de prototipuri Ford B-Max, iar incepand de saptamana trecuta se produc timid cateva zeci de autovehicule pe luna. Reprezentantii companiei au precizat, pentru GdS, saptamana trecuta ca masinile intrate acum in fabricatie sunt pentru instruirea angajatilor: "... Sunt pentru testarea facilitatilor de productie. Aceste unitati vor fi folosite intern pentru a pregati productia de masa si pentru ca angajatii nostri sa se familiarizeze cu produsul".