Hotelurile si pensiunile din Romania incearca sa faca fata concurentei reprezentata de destinatiile externe, prin oferirea unor delicii culinare fabricate cu ingrediente de marca tuturor clientilor care le trec pragul.
Potrivit oficialilor Puratos, multe dintre pensiunile si hotelurile autohtone achizitioneaza ingrediente de calitate superioara pentru a-si elabora retete de patiserie, panificatie si cofetarie.
Potrivit Puratos, cel mai important furnizor de produse inovative si solutii dedicate pentru brutarie, cofetarie si ciocolaterie, hotelurile si restaurantele premium cer in mare parte ingrediente de calitate superioara, cum ar fi ciocolata autentica belgiana Belcolade, umpluturi de fructe (cu procent ridicat de fruct), arome si maiele naturale.
"Ca si aplicatii pe care segmentul Horeca le prezinta consumatorilor finali, oferta este foarte variata: paine traditionala cu adaos de vitamine, pizza, muffins cu ciocolata, mini tarte cu crema de vanilie, cheese cake, mousse de ciocolata, croissante frantuzesti cu unt etc. Este o certitudine orientarea consumatorilor catre produsele de calitate superioara cu gust autentic, traditional, cu prospetime indelungata. De altfel, conceptele de tip ‘great taste & wellness’ sau ‘healthy’, precum si atentia sporita in ceea ce priveste valorile nutritionale (mentionez aici si trend-ul clean label), sunt pe un trend ascendent in piata.
Inovatia in domeniu reprezinta un aspect determinant in contextul actual', declara Bogdan Cherciu, director de marketing in cadrul Puratos.
Specialisti din cadrul companiei au adaugat ca pentru restaurante, solutia Puratos Romania in vederea obtinerii unei paini autentice, pe baza de maia naturala activa deshidratata, este O-tentic.
Si in cazul restaurantelor de tip fast-food, O-tentic este solutia ideala, ajutand la obtinerea unui blat de pizza cu o aroma mediteraneana. Pentru aplicatiile de patiserie, gama de produse a grupului belgian este foarte larga, incepand de la umpluturi de fructe si creme gata de utilizat, arome naturale, frisca, crema de vanilie si crema de branza pentru vestita Cheese cake.
In cazul hotelurilor si pensiunilor, Puratos ajuta la dezvoltarea unui meniu complet pentru micul dejun: paini sanatoase si savouroase (cu continut de fibre si vitamine), aplicatii de patiserie cu diferite umpluturi, checuri etc.
Cu toate ca piata de produse de panificatie s-a schimbat in ultimii ani, tendinta dominanta este de a se pune accentul din ce in ce mai mult pe calitatea materiei prime, motiv pentru care Puratos a cunoscut o ascensiune vizibila
Dat fiind ca romanii sunt mari consumatori de produse de panificatie si patiserie, potrivit unor studii efectuate recent de catre ROMPAN, in Romania se consuma intr-o luna 77,528 mii cornulete (bucati), 30,697 mii batoane, 29,919 mii chifle, 18,431 mii baghete, 29,443 mii impletituri; iar 89% dintre romanii cu varsta de 18 ani consuma zilnic paine, 3% de 5-6 ori pe saptamana, iar 4% de 3-4 ori pe saptamana. De asemenea, consumul acestor produse este usor mai ridicat in mediul urban comparativ cu mediul rural. Astfel, Puratos anticipeaza nevoile pietei intr-o continua evolutie si pune la dispozitia tuturor producatorilor de profil, solutii optime pentru satisfacerea asteptarilor consumatorului final.
Grupul international Puratos se afla de peste 15 ani in Romania, investind peste 20 de milioane de Euro in industria alimentara si creand peste 160 de locuri de munca si avand peste 2000 de clienti din segmentul industrial, semindustrial si artizanal. La ora actuala, Puratos Romania are activitati de export in Republica Moldova, Bulgaria, Grecia, Ucraina, Italia, Croatia si Ungaria. Reputatia Puratos Romania a fost puternic consolidata in ochii clientilor din tara, odata cu premiile obtinute in 2009, 2010 si 2011 respectiv "Furnizorul anului" la categoria "Amelioratori, drojdie, materii prime si auxiliare" in cadrul Expozitiei internationale GastroPan, cel mai important eveniment expozitional dedicat intreprinzatorilor si specialistilor din sectorul de panificatie. Grupul belgian este prezent pe 5 continente, are 60 de filiale si 50 de fabrici, in care lucreaza 6.000 de angajati. Produsele sale sunt vandute in peste 120 de tari, iar cifra de afaceri a concernului se ridica la 1 miliard de euro.