Pentru ca traim într-o societate în care imaginea conteaza, saloanele cosmetice sunt afaceri cu potential. Însa, pentru a transforma o firma mica într-un brand e nevoie de multe idei bune.Wake-up and Make-up SRL (Monique Salon) si-a început activitatea în urma cu doi ani si jumatate. "Cred ca felul în care aratam conteaza enorm si cu asta se ocupa afacerea mea. Visam la propriul salon de acum 15 ani, de când eram înca în scoala si am început sa profesez ca si cosmeticiana", a spus Monica Ghita, administratoarea firmei Wake-up and Make-up SRL (Monique Salon). În paralel cu munca în saloane, Monica a urmat si cursurile Institutului de Stiinte Economice. "Cosmetica a reprezentat în primul rând pasiune. De altfel, pun pasiune în tot ceea ce fac", a adaugat Monica Ghita, care a explicat ca si-a deschis propriul salon în urma cu doar doi ani si jumatate pentru ca a considerat ca, înainte de a-si lansa propria afacere, trebuie sa ajunga la o anumita maturitate financiara si profesionala. "Una e sa muncesti si alta este sa gestionezi banii. Am început în urma cu doi si jumatate întrucât atunci a fost momentul în care m-am simtit pregatita si ca manager, si ca estetician, si din punct de vedere financiar", a explicat Monica Ghita.  
"Facem munca de pionierat pe piata din Craiova" Afacerea a început-o cu o investitie de aproximativ 20.000 de euro si ca unica angajata (timp de sase luni) în salonul care ofera servicii de epilare definitiva, îndepartarea petelor pigmentare si tot ce tine de lipo-dermo-aspiratie. Între timp, echipa, care, dupa parerea sa, este unul dintre cele mai importante elemente în succesul unei afaceri, a ajuns sa fie formata din sase persoane. "Vorbim de cosmetica la granita cu medicina. Facem munca de pionierat pe piata din Craiova, ceea ce reprezinta un avantaj pentru ca am venit cu ceva nou. În plus, acesta este viitorul în cosmetica", a precizat administratoarea afacerii. De altfel, potrivit acesteia, noutatea este esentiala în dezvoltarea unei afaceri în acest domeniu. Asa cum pe podium exista anumite tendinte, la fel se întâmpla si în cosmetica. În plus, peste jumatate din clienti se informeaza despre produse si aparate noi, ultramoderne, care-i pot ajuta sa arate cât mai bine. "Clientii vin cu idei, cu solicitari. Satisfacerea dorintelor lor e vitala pentru afacere", a spus Monica Ghita. 
"Lucram cel putin zece ore pe zi" În cele 30 de luni de existenta, firma s-a dezvoltat constant - numarul clientilor s-a dublat, iar cifra de afaceri a crescut. La succesul afacerii a contribuit si profesionalismul. A fost nevoie si de investitii constante, ce au ajuns pâna în prezent la aproximativ 100.000 de euro, si de foarte multa munca. "Muncim, în medie, cel putin zece ore pe zi, dupa care întocmim planuri de afaceri", a afirmat Monica Ghita. Pentru a atinge nivelul actual de dezvoltare al afacerii, Monica a stiut când sa asculte si cum sa aplice sfaturile primite. "Daca n-ar fi fost sotul meu, care este finantist de profesie, nu as fi avansat atât de rapid", a adaugat Ghita.Nu a fost însa usor, mai ales ca forta de munca specializata se gaseste greu. "Este un domeniu în care lucreaza mai ales fete. Când si-au dat seama ca aparatura cu care lucram este performanta si implica o anumita responsabilitate, multe au renuntat", a afirmat Monica Ghita.