Dacia va extinde gama de motorizari cu un propulsor pe benzina de un litru, disponibil deja pe Sandero si Logan vandute in Brazilia, sub marca Renault, iar anumite modele vor fi echipate cu sistem de climatizare automat si cutie de viteze automata. Propulsorul, care are patru cilindri in linie, dezvolta o putere de 76 de Cai Putere (CP) alimentat cu benzina si de 77 CP alimentat cu alcool si are un consum de 5,5 litri de benzina (8,4 litri de alcool) pentru 100 de kilometri parcursi in afara localitatii si de 7,4 litri de benzina (11,5 litri de alcool) pentru 100 de kilometri parcursi in oras.Acest motor poate face ca Sandero si Logan sa ai aibe o viteza maxima de 160 de kilometri pe ora (161 de kilometri pe ora in cazul in care se foloseste alcool), demarajul de la 0 la 100 de kilometri pe ora realizandu-se in putin peste 14 secunde.Performantele motorului de un litru montat pe Sandero si Logan vandute in Brazilia sunt apropiate de cele ale motorului de 1,4 litri montat pe aceleasi modele disponibile in Romania. Propulsorul de 1,4 litri ofera o accelerare de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 13 secunde, viteza maxima fiind de 160 de kilometri pentru Sandero si de 162 de kilometri pe ora pentru Logan.Consumul motorului de 1,4 litri este mai mare in comparatie cu a celui de un litru, pentru parcurgerea a 100 de kilometri in oras fiind necesari 9,4 litri de benzina. in afara localitatii valorile de consum sunt similare pentru ambele motoare. Avantajele unui motorului mai mic ar fi legate si de plata unot taxe mai mici catre stat si cote mai mici la asigurari.Motorul de un litru este montat si pe Renault Clio Campus (vechea generatie a modelului Clio) si pe Renault Clio Symbol. in oferta pentru piata braziliana, toate modelele Renault sunt echipate cu motoare pe benzina adaptate sa functioneze si cu alcool, variantele diesel nefiind disponibile.Producatorul de componente auto Continental a anuntat marti, intr-un comunicat, ca, prin divizia de sisteme de transmisie si actionare, livreaza injectoare pentru echiparile cu motor de 1,6 litri cu 16 valve pe benzina (indisponibil momentan pe Sandero - n.r.), unitati de control ale motorului pentru echiparile cu propulsoare de 1,6 litri cu 16 valve, de 1,6 litri cu 8 valve si de 1 litru cu 16 valve (motor care nu exista inca pe niciun model Dacia - n.r.), unitate de control a transmisiei pentru cutia de viteze automata (care nu exista inca in oferta Dacia - n.r.) pentru motorul pe benzina de 1,6 litri cu 16 valve, ETC (unitate de control electronica a supapei de reglaj) pentru masinile echipate cu motor pe benzina de 1,6 litri cu 16 valve, senzor de distributie si senzor de reglare a aerului (aer conditionat automat, climatronic - n.r.) pentru motorizarile diesel de 1,5 litri.