Companii internationale renumite in domeniul mobilei vor intra de la anul si in Romania. In pofida brandului, acestea au preturi mai mici decat multi retaileri romani din domeniu. Acest lucru va crea o presiune pentru ieftinirea mobilei, potrivit directorului unui mare producator si retailer mondial de mobila, originar din Suedia.

Strainii patrund pe piata romaneasca cu oferte tentante si produse mai ieftine decat cele vandute de retailerii romani. Este si cazul produselor de mobilier, care de la anul se vor ieftini. ßi asta pentru ca preturile mici practicate de companiile straine vor crea o presiune asupra retailerilor romani, care, pentru a ramane pe piata, vor fi nevoiti sa scada si ei din preturi. Spre exemplu, cel mai mare retailer mondial de mobilier, care deschide in primavara un magazin si in Romania, are preturi cu cel putin 10% mai mici decat ceilalti competitori, potrivit lui Cornel Oprisan, directorul de retail al companiei.
Desi costurile de productie si cele cu salariile vor creste, Hendrik Notmeijer, director pe regiunea balcanica al aceluiasi retailer, admite ca preturile vor scadea in urmatorul an atat in Romania, cat si la nivel mondial.
Un alt motiv datorita caruia preturile mobilei vor scadea este ca marii retaileri, care sunt propriii lor com-petitori, cauta sa eficientizeze costurile pentru a vinde cat mai ieftin. O metoda ar fi prin vanzarea asa-zisei mobile la pachet (flat pack). Clientul transporta singur mobila dezasamblata si impachetata, economisind astfel niste bani, apoi si-o asambleaza singur.

Comertul cu mobila va creste cu 8-10%

Intrarea retailerilor straini pe piata nu va conduce doar la scaderea preturilor. Estimata la 500-600 de milioane de euro in acest an, "piata de mobilier romaneasca va creste in 2007 cu 8-10%", anticipeaza Cornel Oprisan. Trebuie spus ca in ultimii ani media de crestere a acestei piete nu a depasit 6%. Cel mai mare retailer mizeaza pe vanzarea produselor functionale, usor de asamblat si cu preturi reduse.
Piata va creste cu atat mai mult cu cat oferta retailerilor din domeniu va fi mai diversificata. Astfel, strainii promit sa ofere produse accesibile pentru toata lumea. Acestia vor ca in parcarea amenajata in fata magazinului sa existe atat masini scumpe, cat si carute, in masura in care acestora din urma li se mai permite sa circule, ne-a declarat Cornel Oprisan.