Piata mierii din Romania inregistreaza, in ultimii ani, o orientare spre comercializarea acestui produs in marile magazine, care au ajuns sa detina o pondere de 50% din totalul vanzarilor fiscalizate, restul fiind detinut de vanzarea prin intermediul asociatiilor famialiale. In ceea ce priveste comercializarea, circa 30% din productia nationala de miere se comercializeaza "la negru", iar 50% din marfa vanduta legal este comercializata de marile retele de magazine, a declarat directorul general al companiei Apidava, Victor Mates. Potrivit lui Mates, productia anuala de miere se ridica la circa doua mii de tone, cu o valoare totala de circa 20 de milioane de lei. "Productia nationala de miere, se ridica la doua mii de tone anual. La un pret de 10 lei pentru un kilogram din 20 de milioane de lei, fiscalizat se vinde miere in valoare de doar de 14 milioane lei. Multi din sector prefera sa comercializeze la poarta fermei sau la marginea drumului, fara a plati taxe. De asemenea, acest fenomen se manifesta si din cauza ca multi au clienti fideli, care vin si cumpara chiar de la producator", a mai spus Mates.