Nesimtirea si tupeul ordinar sunt "sarea si piperul" care te "pisca" enervant si fara cale de intoarcere, chiar din primele vizite in calitate de client la Metro Cash & Carry. Iremediabil si irevocabil, dorinta de a deveni cumparator fidel al celui care se presupune a fi "lider mondial al comertului en-gros", ti se taie cand constati ca unul dintre produsele pe care le-ai achizitionat nu functioneaza corespunzator standardelor inscrise pe ambalaj. S-ar putea aprecia ca de vina este producatorul, nu Metro, dar nu, situatia este cu totul alta din clipa in care vei cere explicatii si realizezi, incet, dar sigur, ca Metro Cash & Carry nu este altceva decat o fabrica de facut bani pe banda rulanta, pe spinarea amaratilor de romanasi, bani care, ulterior, vor lua calea occidentului. Ca vorba aia, ce investitor o da in sentimentalisme de genul "aici fac bani, aici ii depozitez"? Este mai mult ca sigur ca tocmai din acest motiv, in cursul zilei de ieri de exemplu, in parcarea de la Selgros nu aveai loc sa te misti, iar la Metro batea vantul. Despre Metro Cash & Carry, mai exact despre nesimtire si nereguli - cotidianul "Replica" a mai scris. Si va mai scrie, in conditiile in care o noua dovada de lipsa crunta de respect fata de consumatorul roman ne-a fost pusa "pe tava" zilele trecute. Un client al Metrou Cash & Carry a fost pus, in urma cu putin timp, in jenanta situatie de a cumpara un bun de care ulterior nu s-a putut folosi. Paguba ca paguba, insa atitudinea angajatilor Metro 2 din Constanta (caci aici a fost facuta achizitia) au demonstrat ca nu au nici un Dumnezeu, la fel ca si magazinul pe care il reprezinta. Mai precis, clientul la care facem referire a cumparat un aspirator care parea functionabil - acelasi lucru sustinand si demonstrand (numai el stie cum) si vanzatorul din Metro. Toate bune si frumoase, numai ca romanul nostru s-a trezit acasa ca aspiratorul nu are toate componentele firesti in dotare. Ii lipsea sacul de colectare a gunoiului. Nu-i nimic. A fost "inghitita" si "galusca" asta. Numai ca, cumparatorul a avut surpriza, la reintoarcerea in Metro 2 ca constate ca "prestigiosul" magazin nu are la vanzare componente de rezerva necesare aspiratorului marca LG - VCQ 382 HEV. Adica taman marca pe care omul, de buna credinta, il cumparase (cu sacul lipsa!) tot de la Metro. In aceasta noua ipostaza care devenise de-a dreptul greu de suportat, clientul a solicitat, cum era firesc, lamuriri de la seful raionului Electrice, Daniel Draghici. Stupoare! Angajatul Metro 2 a devenit 100% iritat de "indrazneala" unui client de a pune intrebari cu privire la produsele oferite, taxand "impertinenta" clientului: "Care e problema? Nu are sac aspiratorul, asta e, nu e problema noastra!". Sfidator si demonstrand ca nu are urma de consideratie fata de client (ca degeaba se zice "clientul nostru, stapanul nostru"!), seful raionului a continuat sa-si manifeste nemultumirea fata de problema justificata a cumparatorului... In conditiile date, nici nu este de mirare faptul ca Selgros merge din ce in ce mai bine, lipsa de produse si profesionalism de la Metro contribuind din plin. Iar cei care au gandit ca prin pastrarea Metro 2 in ceafa Selgros vor "sugruma" concurenta se vede treaba ca n-au socotit bine. Adica, socoteala de acasa nu s-a potrivit cu cea din targ, in sensul ca excesul de zel - doua magazine Metro - n-au adus mai multi bani, ci mai multe si urate probleme. Caci, pe langa nesimtirea angajatilor Metro sau lipsa de produse (care dovedeste un prost management), firma se confrunta si cu ceea ce va atrage, fara doar si poate, atentia DNA: terenul pe care este construit Metro 2. Insa, in numerele viitoare, cotidianul nostru va reveni cu detalii in ceea ce priveste realizarea hipermarketului Metrou 2, dedesubturile afacerii si a terenului aferent constructiei. Credem ca ar fi interesant pentru DNA. Dar si pentru alti, multi clienti care au luat teapa la Metro.