Dupa ce in urma cu ceva timp cotidianul "Replica" de Constanta a sesizat opiniei publice chinezismele pe care le comercializeaza Metro Cash & Carry, mai deunazi un alt transport de astfel de marfa a fost comandat si receptionat de conducerea "marelui" supermarket. Indiferent ca este vorba de incaltaminte, imbracaminte sau articole electrocasnice, marfa de pe rafturile binecunoscutului magazin sfarseste prin a trage o dubla teapa clientilor naivi, care inca mai calca pragul Metro: produsele sunt de calitate indoielnica, de regula nu gasesti la acelasi magazin (Metro) si piesele necesare de schimb (asta in cazul electro-casnicelor), iar preturile nu sunt deloc avantajoase, asa cum mint reclamele. Dincolo de pretentiile de supermarket european, Metro se dovedeste a fi un loc numai bun de a trage pe sfoara clientii. Dupa ce in repetate randuri cotidianul nostru a prezentat ilegalitatile care se petrec la Metro, acestia continua sa sfideze atat autoritatile, cat si oamenii simpli. Cel mai recent caz relatat de reporterii "Replica" de Constanta, in data de 9 august, a avut in prim-plan un container cu marfuri provenind din China, destinat Metro, care a fost oprit de Biroul Vamal Constanta Sud-Agigea. Vamesii au descoperit la acea data ca reprezentantii Metro au incercat sa se sustraga de la achitarea unui procent de 5% din taxele vamale, declarand caracteristici diferite ale materialelor din care bunurile erau confectionate in fapt fata de cele din documente.

Preturi mari, marfa la fel ca cea de la confiscate!

Cu alte cuvinte, in ciuda preturilor exorbitante ale marfurilor expuse la vanzare, calitatea acestora este la fel de indoielnica precum cea a marfurilor pe care orice constantean le poate gasi, la preturi considerabil mai mici, in magazinele de marfuri confiscate. Se pare insa ca tupeul reprezentantilor de la Metro nu are nici o limita, avand in vedere faptul ca nu mai devreme de ieri un alt container incarcat cu chinezisme ieftine poposea in curtea Metro 2 din Constanta. Ca un avertisment pentru toti cei care au de gand sa achizitioneze in continuare articolele de care au nevoie de la acest "supermarket", reporterii Replica prezinta cazul unei tinere care s-a vazut nevoita sa arunce la gunoi o pereche de ghete pentru care tocmai platise aproximativ doua milioane de lei vechi. "Mi-am cumparat o pereche de ghete despre care mi s-a spus ca sunt din piele. Dupa ce le-am purtat insa numai trei saptamani, acestea s-au rupt. Nu am putut face nimic, am ramas si fara bani, si fara ghete", a declarat Roxana Radu.

Metro functioneaza pe principiul - clientul nostru, bataia noastra de joc

Pe langa chinezismele pe care le pune in vanzare, Metro se mai poate lauda si cu indiferenta cu care angajatii isi trateaza potentialii clienti sau, de ce nu, vechii clienti. "Am stat 30 de minute in fata raionului de electronice si dupa ce aproape imi pierdusem rabdarea, a aparut un angajat. Am incercat sa-i cer detalii referitoare la produsul pe care doream sa-l cumpar, moment in care acesta a sarit ca ars, tipand la mine ca nu e de datoria lui sa-mi dea informatii, el este pus acolo numai pentru a vinde produsele, nu si pentru a oferi informatii", isi aminteste un alt client dezamagit de idealul Metro. Cireasa de pe tort o constituie angajatii care ar trebui sa se ocupe de siguranta clientilor si care nu fac altceva decat sa abuzeze de pozitia lor, verificand fara nici un motiv continutul tuturor bagajelor de mana care le trec prin fata. Cu alte cuvinte, bataie de joc, pe care romanii nu au invatat inca - din cate se vede - sa o reclame mai des la institutiile abilitate sa sanctioneze asemenea lucruri. Pentru marfa proasta, care nu corespunde exista Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului.