Corporatia japoneza Mazda va prezenta in premiera la Salonul Auto de la Geneva noua Mazda3 MPS - varful de gama ultraperformant, alaturi de Mazda3 cu sistemul "i-stop", anunta www.informatiiauto.ro. Înregistrand vanzari de peste doua milioane de unitati din prima generatie, Mazda3 este unul dintre principalele produse ale constructorului japonez. Noua generatie beneficiaza de un design mai dinamic si vine cu imbunatatiri in domeniile sigurantei pasagerilor si protectiei mediului inconjurator printr-un consum de carburant mai mic si emisii de noxe reduse. Sistemul "i-stop", ultima "gaselnita" a japonezilor, adauga o noua optiune in gama de modele. Producatorul sustine ca acest sistem, in combinatie cu motorul MZR 2.0 DISI (Direct Injection Spark Ignition), poate economisi aproximativ 12% din carburant in traficul urban comparativ cu versiunea standard a 3-ului.
Mazda3 MPS duce cu un pas mai departe stilul de design al producatorului japonez. "Inima" acestui model, respectiv propulsorul supraalimentat MZR 2.3 DISI Turbo, face ca Mazda3 MPS sa fie mai puternica si mai economica decat generatia anterioara. La Salonul Auto de la Geneva, ce va avea loc in perioada 5-15 martie, se asteapta ca in standul Mazda sa isi faca aparitia si conceptul Kiyora, alaturi de modele de serie.

Qazana - un nou crossover concept de la Nissan

Premiere la Geneva a anuntat si Nissan. Conceptul Qazana si NV2000, in versiunea pentru pasageri, isi fac debutul pe scena mondiala, iar noul 370Z si Nissan Cube ies pentru prima data in lumina bliturilor europene, potrivit aceleiasi pagini de internet. Qazana este un crossover de dimensiuni mici si se doreste o alternativa la hatchback-urile cu cinci usi. Designul acestui concept este dominat de aripile supradimensionate si de portiere spate tip "suicide". Bazandu-se pe succesul lui Murano, model ajuns deja la a doua generatie, si al lui Qashqai, Qazana va intari pozitia constructorului japonez in segmentul de piata al crossover-elor.

Muzeu Porsche in Stuttgart

Pe 28 ianuarie, la sediul central al companiei a avut loc lansarea oficiala a noului muzeu Porsche. Spatiul de expunere de 5.600 mp a fost gandit pentru aproximativ 80 de automobile si peste 200 de exponate de mici dimensiuni din istoria companiei. Muzeul este alb in intregime, iar zona de expozitie se sprijina pe numai trei suporturi. Tocmai de aceea, constructia pare ca pluteste. Cladirea a facut senzatie in cercurile de specialitate inca din perioada de constructie de trei ani, datorita arhitecturii indraznete. Porsche asteapta cel putin 200.000 de vizitatori pe an. Chiar si in muzeul vechi, ce putea gazdui doar 20 de exponate, se ajungea la 80.000 de vizitatori pe an. Începand cu 31 ianuarie, muzeul Porsche este deschis zilnic, intre orele 9.00-18.00, mai putin lunea. Un bilet de intrare costa opt euro pentru adulti (discount: patru euro). Copiii cu varsta sub 14 ani pot intra gratuit daca sunt insotiti de un adult.
Sursa: www.informatiiauto.ro