Master-planul pentru turism, elaborat de Organizatia Mondiala a Turismului (OMT) si reprezentanti ai autoritatilor romane, contine aproximativ 100 de actiuni care trebuie luate pe termen scurt si mediu pentru dezvoltarea acestui sector, se arata in documentul organizatiei.
Strategia a identificat cinci directii principale care trebuie urmarite si imbunatatite, respectiv cercetarea pietei, pregatirea profesionala a angajatilor, asigurarea unor structuri institutionale functionale, planificare si o strategie de marketing focalizata pe pietele cu potential, documentul mentionand si masurile care trebuie luate si organizatiile publice si private responsabile.
Anul trecut, Romania a inregistrat sase milioane de vizitatori, iar in 2005 turismul intern si extern a generat incasari de circa 2,75 miliarde de euro, suma care include si transportul, potrivit documentului elaborat de OMT.
In conditiile in care cele cinci directii identificate in master-plan vor fi urmarite si dezvoltate in urmatorii ani, reprezentantii OMT estimeaza ca pana in 2016 Romania va ajunge la un nivel de zece milioane de vizitatori straini, numar care va avansa pana la 15,5 milioane de persoane pana in 2026, cand contributia turismului in PIB se va cifra la 6,9%, fata de 3,5% in 2006.
Potrivit reprezentantilor organizatiei, echipa care a elaborat acest document a avut o reactie critica la sloganul actual al turismului romanesc, "Simply Surprising", considerand ca acest mesaj nu comunica esenta Romaniei pentru potentialii vizitatori. Pe de alta parte, specialistii OMT au fost impresionati de potentialul turistic al Romaniei. (M.C.I.)