Cazul de fata este un exemplu tipic despre cum reusim noi, romanii, sa se complicam inutil viata. Totul pleaca de la sediul Registrului Auto Roman (RAR), filiala Galati, care nu indeplineste conditiile pentru verificarea tehnica periodica a autotrenurilor si in general a autovehiculelor cu gabarit depasit. Halele in care reprezentantii institutiei ar trebui sa inspecteze masinile sint mult prea mici pentru acest gen de autovehicule. Inainte de toate trebuie amintit insa ca detinatorii acestor masini nici macar nu pot intra in curtea RAR Galati intrucit autovehiculele nu incap pe gangul care face legatura cu strada. Chiar daca in unele cazuri acest lucru ar fi posibil, exista pericolul ca autovehiculele sa fie implicate in accidente rutiere din cauza lipsei de vizibilitate din zona. Un asemenea caz s-a produs chiar zilele trecute, cind un vehicul greu a fost implicat intr-un accident de circulatie la iesirea din gangul cu pricina, circulatia fiind blocata in zona mai bine de o ora.

Inspectii la domiciliul “clientului”

Problema s-ar fi rezolvat demult daca RAR Galati ar fi primit un alt sediu din partea Primariei. “Am discutat acum mai bine de doua luni de zile cu reprezentantii Primariei si dinsii ne-au oferit trei terenuri. Cea mai convenabila propunere privea un teren in zona Filesti, dar Primaria nu ne-a raspuns la solicitare, desi dinsii au venit cu oferta”, ne-a declarat directorul RAR Galati, Dan Draghia. In lipsa unui nou sediu inspectorii RAR Galati sint nevoiti sa faca deplasari la sediile firmelor care detin autovehicule grele pentru efectuarea verificarilor periodice, lucru nemaiintilnit in nici un oras care se pretinde cit de cit civilizat. Gluma se ingroasa pentru ca peste doar o luna de zile asemenea artificii nu vor mai fi posibile. Occidentalii nu vor permite nici o derogare de la normele legale in domeniu, care presupun amenajarea unei hale speciale pentru autotrenuri. Pe cale de consecinta, asta inseamna ca, pina la constructia unei asemenea hale, masinile grele nu mai pot fi verificate si implicit nu mai pot circula pe drumurile publice.

Imposibilitatea tehnica de-a verifica autovehiculele cu gabarit depasit ar putea plasa Galatiul pe o pozitie nemaintilnita in Europa, proprietarii acestora trebuind sa aleaga fie sa fie amendati la fiecare control al organelor de ordine, fie sa isi traga masinile pe dreapta.