Romanii sunt din ce in ce mai atrasi sa faca un credit sau sa plateasca pe loc o masina decat sa o achizitioneze prin leasing. Astfel, autoturismele noi de import achizitionate in leasing pe piata romaneasca au totalizat, in primele sase luni, 23.040 de unitati, in crestere cu 57% fata de perioada similara a anului trecut, dupa cum reiese din datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile. Numai ca, desi vanzarile in leasing au continuat sa creasca, acest sistem de finantare a avut o evolutie inferioara platii prin credit bancar sau „cu banii jos“.
Daca in prima parte a anului trecut ponderea vanzarilor in leasing a fost de 59%, nivelul a ajuns la 52%. Vanzarile prin credit bancar si cash au ajuns la 21.128 de unitati (48%), dublu fata de perioada similara din 2004, de 10.314 unitati. Intre cele mai bine comercializate marci de import se remarca Renault, autoturismele producatorului francez fiind achizitionate in leasing in proportie de 34% (3.432 de unitati), urmat de Skoda - 57% (3.670 de unitati), Volkswagen - 55% (2.681 de unitati) si Peugeot - 25% (1.096 de unitati).
Situatia este diferita in cazul importurilor de autovehicule comerciale sub 3,5 tone, unde leasingul a continuat sa fie dominant, reprezentand 66%.
In primele sase luni, vanzarile in leasing au crescut cu 71%, la 4.072 de unitati, cu zece procente mai mult fata de cresterea inregistrata pe segmentul cash si rate.