Concurat fiind de Opel Insignia s­i, mai ales, anticipand lansarea noului Volkswagen Passat, Ford propune un face lift pentru Mondeo, cu darul de a-i induce o imagine premium.
Mondeo are o traditie indelungata in clasa medie europeana, fiind, mai ales la ultimele doua generatii, un exemplu in materie de design. Dar viata in acest segment nu este deloc usoara, pe langa concurenta traditionala (reprezentata de Passat, Insignia, Laguna sau chiar Avensis), vanzarile fiind afectate si de monovolumele si SUV-urile compacte, care ofera modele polivalente la preturi comparabile cu berlina medie. Tocmai de aceea, principalii actori ai segmentului trebuie sa faca eforturi din ce in ce mai mari pentru a-si pastra cotele de piata. Ca urmare, recentul face lift suferit de Mondeo este mai mult decat binevenit.
Mai sportiv, mai echipat, mai aproape de premium - iata, pe scurt ce inseamna noul Mondeo. La exterior, cele mai importante modificari se observa la partea frontala, unde gurile de aerisire trapezoidale accentueaza caracterul sportiv. In plus, la unele variante de echipare sunt cromate, fapt ce contribuie la imaginea premium. Luminile de pozitie cu leduri aduc un aer proaspat, in timp ce proiectoarele continua inspirat tema trapezului. In lateral, semnalizatoarele au fost mutate pe oglinzi, in locul acestora fiind montate ornamente grila. Daca pana acum cromul era prezent doar la partea inferioara a geamurilor laterale, noul model are crom si catre pavilion, intregind aspectul de lux. In spate, principala modificare este la nivelul stopurilor, care au devenit mai mari, mai unghiulare si au capatat leduri.

240 si 200 CP

Din punct de vedere dinamic, cele mai interesante sunt cele doua motoare mari, diesel si benzina, pe care le-am si condus, montate in premiera pe Mondeo. Noul Mondeo este primul model Ford din Europa care prezinta o versiune de 240 CP a motorului de 2.0 litri EcoBoost, benzina. Acesta se alatura motorului de 203 CP deja disponibil in Mondeo si in noile S-MAX si Galaxy. Noua familie globala a motoarelor Ford EcoBoost prezinta injectie directa de benzina, turbocompresie si supape duble cu distributie variabila, rezultand un consum de combustibil si emisii CO2 reduse cu pana la 20%, in comparatie cu motoarele conventionale pe benzina de putere similara. Acest lucru se traduce in emisii medii de CO2 de numai 179 g/km.
In comparatie cu grupul motopropulsor automat precedent, de 2.3 litri cu 161 CP al vechiului Mondeo, emisiile CO2 sunt reduse cu 19%, chiar daca noul motor de 2.0 litri are cu aproape 50% mai multa putere si cuplu mai mare cu 60%. Intr-adevar, este funny sa ajungi la 100 km/h in doar 7,5 secunde, dar, in acelasi timp, trebuie sa urmaresti cu atentie nivelul rezervorului de benzina. Din pacate, nu le poti avea pe amandoua, iar o asemenea masina este dificil de pastrat in limitele legale de viteza.
Mondeo introduce si versiunea noua a motorului diesel de 2.2 litri Duratorq TDCi, puterea maxima de 200 CP facandu-l cel mai puternic motor diesel Ford Duratorq de pana acum. Aceasta varianta este de departe cea mai interesanta, oferind un optim de performante, consum de combustibil si placere de a conduce.






La nivel de echipare, iese in evidenta noul avertizor privind depasirea benzii de circulatie, care utilizeaza camera orientata drept inainte pentru monitorizarea continua a drumului din fata si pentru evaluarea pozitiei autovehiculului fata de marcajele benzii de circulatie. Daca acesta detecteaza ca o roata se apropie de marcajul benzii de circulatie, soferul este avertizat despre acest fapt prin vibrarea volanului.