Pentru ca tentatia cumparaturilor este mare în rândul craiovenilor, acestia prefera apartamentele situate în vecinatatea centrelor comerciale. Acest detaliu nu mai influenteaza preturile respectivelor imobile. Din nevoia de a economisi timpul si de a li se lua un drum din picioare, apropierea de centrele comerciale reprezinta un atu al apartamentelor din zonele respective. "Vecinatatea cu supermarketurile si hipermarketurile vinde mai bine locuintele. Clientii nu solicita în mod special acest lucru, dar, daca au de ales între un apartament în apropierea centrelor comerciale si unul aflat la distanta, prefera prima varianta", a declarat Bibina Dica, directoarea agentiei Biros Imobiliare. Afirmatia este confirmata si de alti specialisti din domeniu. "Se vând mai bine locuintele care au supermarketuri sau scoli în apropiere. De altfel, si noi folosim aceste elemente ca indicatori", a precizat Nicu Radut, directorul agentiei Unic Imobiliare. Dar supermarketurile si scolile nu sunt singurele elemente care vând mai bine locuintele în Dolj. "Daca au de ales, oamenii prefera locuintele din preajma centrelor comerciale. Unii vor marketuri, altii vor sa aiba scoli în zona, în functie de prioritati. De altfel, nici nu au de ce sa se îndeparteze de ele", a afirmat Valeriu Onescu, managerul agentiei imobiliare Rai. 
Craiovenii sunt foarte practici Acest fapt este confirmat chiar si de craioveni, care recunosc ca apropierea de un centru comercial este foarte tentanta. Totusi, dorinta de a avea o locuinta în vecinatatea unui supermarket sau a unui mall, chiar daca nu a fost construit înca, nu este atât de mare încât oamenii sa cheltuieasca o suma considerabila pentru acest "lux". "Normal ca as alege lânga un centru comercial. As tine însa cont de banii pe care-i am, pentru ca degeaba iau un apartament la 100 de metri de magazin, daca e mai scump decât unul aflat la 500 de metri", a explicat Magda A., de 30 de ani, din Craiova. De altfel, banii sunt elementul principal care duce la finalizarea unei tranzactii. "As vrea lânga un supermarket, dar cu cât e mai ieftin cu atât e mai tentant, pentru ca bancile tot împrumutul ala îmi dau, indiferent ce vreau eu", a spus Maria Vlad, o craioveanca de 50 de ani. 
"Vecinatatea centrelor comerciale nu prea mai influenteaza piata" Pentru ca banii conteaza, iar veniturile sunt asa cum sunt, si bancile au impus politici restrictive de creditare, pretul locuintelor din zonele respective nemaicunoscând cresteri de pret. "Vecinatatea centrelor comerciale nu prea mai influenteaza piata", a spus Nicu Radut. Daca totusi se înregistreaza majorari de cost, acestea cunosc acelasi ritm cu cele din alte zone ale orasului. "Înainte a existat acest val de scumpiri. De fiecare data când se deschidea un hipermarket, supermarket sau magazin cash&carry, pretul imobilelor din zona cunoastea o miscare ascendenta. Acum nu se mai întâmpla acest lucru", a afirmat Valeriu Onescu. La momentul respectiv, preturile începeau sa creasca usor când demara constructia unui nou supermarket, urmând ca dupa deschidere acestuia sa cunoasca un ritm de crestere mai alert.  
În Europa, mall-urile sunt un motiv suficient de crestere a preturilor Potrivit www.allpress.ro, în tara exista orase (cum este cazul Aradului) în care tendinta este aceeasi ca în Craiova. Exista însa si localitati (precum Clujul) în care proiectele de mall au determinat, în ultimul an, o crestere considerabila a valorii locuintelor din apropiere.
Si la vecinii nostri, proiectele si inaugurarile de centre comerciale sunt un motiv suficient de crestere a pietei. În orasul bulgaresc Ruse, cele sapte centre comerciale anuntate au dus la cresteri de pret ale apartamentelor din zona cu pâna la 10%. În Ungaria, un mare mall din estul Budapestei a reusit în numai un an sa "impuna" în piata majorari de cost ale locuintelor din zona cu 20%.