CN Administratia Porturilor Maritime SA Constanta va repeta in zilele urmatoare licitatiile pentru inchirierea spatiilor din noul Terminal de Pasageri al celui mai mare port autohton de la Marea Neagra, alocate amenajarii unui bar, a unui magazin de suveniruri, a unei case de schimb valutar si a unei unitati comerciale de tip duty-paid. Pentru primele trei spatii comerciale s-a prezentat la prima sedinta de licitatie doar societatea GEDO SRL Constanta, in timp ce pentru magazinul duty-paid a concurat, tot de una singura, firma Heinrich, care detine o unitate comerciala similara (cu preturi in valuta) in cladirea Autoritatii Navale Romane. Repetarea licitatiilor pentru inchirierea spatiilor comerciale din noua Gara Maritima a Portului Constanta se datoreaza prezentei la prima sedinta numai a cate unui singur ofertant, motiv pentru care legislatia actuala impune reluarea procedurii de licitare a spatiilor respective, au declarat pentru "Replica" surse autorizate din cadrul CN APMC. Pana la stabilirea unui operator pentru cea mai moderna gara maritima din aceasta regiune a Europei, Administratia Portuara isi va asuma singura sarcina de a exploata Terminalul de Pasageri din Portul Constanta. Aceasta intrucat la primele trei sedinte de licitatie, desi caietele de sarcini au fost cumparate de mai multi posibili ofertanti, nu s-a prezentat nici unul dintre acestia. Drept urmare, CN APMC a decis sa reia procedura de desemnare a viitorului operator, urmand sa organizeze in continuare licitatii in acest sens, ne-au declarat surse autorizate din cadrul Administratiei Portuare. Pentru "a da viata Terminalului de Pasageri" CN APMC va relua in zilele urmatoare si licitatiile pentru inchirierea spatiilor de amenajare in cadrul terminalului a unui bar, a unui magazin de suveniruri, a unei case de schimb valutar si a unui magazin duty-paid (cu preturi in valuta, dar fara adaos comercial major), a au afirmat sursele mentionate. In acest mod, Administratia Portului Constanta doreste sa ofere turistilor straini care vin la bordul numeroaselor nave de croaziera ce fac escala in cel mai mare port romanesc, posibilitatea de a cumpara suveniruri reprezentative pentru tara noastra (tricouri, stegulete, obiecte de artizanat, etc.), sa-si petreaca timpul de asteptare intr-un mod relaxant la barul Garii Maritime, protejandu-i totodata de riscul de a fi escrocati de bisnitari, prin serviciile sigure si corecte de schimb valutar oferite de o casa de schimb ce va functiona in incinta terminalului.

Premiere comerciale si de transport persoane in Portul Constanta

In acest sens, este demn de mentionat faptul ca societatea GEDO SRL care ar putea sa castige licitatia urmatoare pentru magazinul de suveniruri, barul si casa de schimb valutar- in conditiile in care la sedinta nu se va prezenta un alt concurent cu o oferta mai buna- va trebui probabil sa se asocieze cu un lant de case schimb valutar ce opereaza pe piata constanteana si care detine autorizatie de functionare pentru acest tip special de operatiuni financiare. Tot in perioada urmatoare, Administratia Portuara va organiza licitatia pentru atribuirea dreptului de a efectua transport in comun pe platforma portuara, cu diverse tipuri de autovehicule (microbuze, autobuze), castigatorul licitatiei urmand sa organizeze reteaua de transport in mod similar cu cea existenta in municipiul resedinta de judet. La capitolul licitatii finalizate, aceleasi surse au specificat faptul ca centrala eoliana din port va fi realizata de un consortiu germano-elvetian, constructia terminalului de barje a fost adjudecata de compania Moklos, in timp ce proiectarea podului rutier peste canal a fost castigata de Search Corporation.