Conform noului act aditional la contractul colectiv de munca la nivel de ramura, salariatii calificati din Transporturi trebuie sa aiba un salariu minim de 868 de lei. Prevederile actului aditional intra in vigoare de la data de 1 ianuarie 2007.

Trebuie facuta precizarea ca la negocierile care s-au desfasurat timp de mai multe saptamini au participat, din partea angajatorilor, reprezentanti ai Confederatiei Nationale a Patronatului Roman si ai Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania. Din partea sindicatelor au participat la tratative lideri sindicali din intreaga ramura.

“Negocierile nu au mers ca unse, dar, pina la urma, lucrurile s-au finalizat in termenii pe care ni i-am propus. Leafa minima pe care trebuie sa o primeasca un salariat calificat a crescut de la aproximativ 650 de lei la aproximativ 870 de lei”, ne-a declarat prim-vicepresedntele Conventiei Sindicale Nationale a Transportatorilor din Romania, Stefan Frunza.

Salarii mai mari pentru calificati si necalificati

Salariul de baza minim la nivel de ramura Transporturi valabil incepind cu data de 1 ianuarie 2007 si negociat pentru un program complet de lucru de 170 de ore in medie pe luna este de 620 de lei/luna pentru un muncitor necalificat. Pentru un muncitor calificat insa salariul minim este de 868 de lei/luna. La aceste valori se vor adauga si sporurile prevazute in contractul colectiv de munca.

Interesant este si faptul ca actul aditional prevede si ca, in vederea imbunatatirii conditiilor de munca la nivel de unitate, se va constitui un Comitet de Securitate si Sanatate in Munca pe baza legislatiei din domeniul muncii.

Desi lefurile de la nivel de ramura sint mai mari decit cele de anul trecut, nu toti salariatii din Transporturi vor avea mai multi bani in buzunare in ziua de salariu. Acest lucru se datoreaza faptului ca multi dintre angajatori nu dau doi bani pe prevederile contractelor incheiate la nivel de sector de activitate.

“Una dintre metodele folosite pentru a fenta contractul colectiv de munca de la nivel de ramura este includerea in salariu a sporurilor”, a explicat Stefan Frunza.

Sindicalistii si patronatul din Transporturi au negociat lefurile pe care salariatii din sector trebuie sa le primeasca in acest an. Partea mai putin placuta e ca, cel putin atunci cind vorbim despre Galati, valorile fixate in contractul colectiv de munca la nivelul unei ramuri nu sint respectate. Nici macar institutiile de stat nu se grabesc sa respecte prevederile contractelor colective la nivel de sector de activitate, chiar daca legislatia din domeniul muncii cere asta.