Autovehiculele de import comercializate in leasing pe piata romaneasca au totalizat, in primele patru luni, 18.021 de unitati, reprezentand 57% din importuri, reiese din datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Autoturismele de import achizitionate in leasing, in numar de 13.947 de unitati, reprezinta 57% din totalul comercializat, in crestere cu 54% fata de perioada similara a anului trecut.
Avansul inregistrat pe acest segment intervine pe fondul cresterii cu peste 90%, de la 6.182 pana la 11.813 de unitati, a vanzarilor in rate sau cash a autoturismelor de import pe piata autohtona.
Intre cele mai bine comercializate marci de import se remarca Renault, autoturismele producatorului francez fiind achizitionate in leasing in proportie de 37% (2.004 de unitati), Skoda - 57% (2.175 de unitati), Volkswagen - 53% (1.594 de unitati) si Peugeot - 28% (784 de unitati).
In cazul automobilelor din segmentul de lux si cel cu preturi situate peste medie, leasingul a fost instrumentul preferat pentru achizitie.
Autoturismele marca Chevrolet, Cadillac, Chrysler, Honda, Hyundai, Kia, Lexus, Mazda, Mitsubishi si SsangYong au fost achizitionate in proportie de peste 90% in regim de leasing.
Aceleasi date mai arata ca ponderea autovehiculelor comerciale mai mici de 3,5 tone si a minibuzelor in leasing a fost de 67%, reprezentand 2.583 de unitati. Potrivit APIA, estimarile privind intreaga piata de leasing vizeaza nivelul de 1,5 - 1,8 miliarde de euro.