Komer Damen a participat ieri la lansarea navelor JORK RIDER si SWIPALL.

La Santierul Naval Damen Galati au fost lansate ieri doua nave tip container 800 TEU. Evenimentul a fost special din doua motive. In primul rind, doar de patru ori in istoria santierului s-a intimplat ca in aceeasi zi sa fie lansate doua nave. In al doilea rind, la eveniment a fost prezent si presedintele grupului Damen, Komer Damen.

Cele doua nave, JORK RIDER si SWIPALL, fac parte dintr-o serie de zece si vor fi livrate in luna februarie, cu doua luni inainte de termenul stabilit in contractele incheiate cu doi armatori din Germania. La finalul evenimentului, Komer Damen a declarat ca a fost placut impresionat de modul in care a gasit santierul din Galati si a dezvaluit ca in urmatorii ani se vor face investitii serioase pentru extinderea societatii.

"Damen Galati s-a dovedit a fi un succes. Santierul are o activitate profitabila si s-au facut multe investitii. Este unul dintre cele mai eficiente santiere din grupul Damen. Am avut discutii cu directorii societatii si am decis sa incepem un proces de extindere", a declarat Komer Damen. La rindul sau, directorul Santirului Naval Damen Galati, Gelu Stan, a dezvaluit ca pina in 2009 se vor investi in societate 15 milioane de euro. "Este a patra ora in instoria santierului cint sint lansate doua nave in aceeasi zi. Cele doua nave fac parte dintr-o serie de zece, serie ce va fi completata cu alte patru. In discutiile purtate cu presedintele grupului Damen am primit asigurari ca vom primi sprijin pentru un plan indraznet de investitii. Astfel, pina in 2009 se vor face investitii in valoare de 15 milioane euro. Este cunoscut ca pina acum s-au facut investitii de aproximativ 30 milioane euro", ne-a declarat Gelu Stan. Acesta a explicat si ca se impune ca strategia de lucru a santierului sa fie regindinta. Motivul este constituit de numarul de comenzi si de numarul de salariati ce parasesc unitatea pentru locuri de munca mai bine platite. "Anul viitor trebuie finalizate 12 nave mari si mai multe remorchere si ambarcatiuni (cam 16 bucati). Efortul este foarte mare si din acest motiv trebuie sa ne regindim strategia. Din nefericire, foarte multi muncitori si ingineri au plecat in strainatate, pentru locuri de munca platite mai bine. Totusi, au fost angajati in acest an cam 150 de tineri", a mai declarat Gelu Stan.