Reprezentantii Google au anuntat oficial lansarea unui nou serviciu care le va permite utilizatorilor sa gaseasca si sa cumpere mai usor muzica de pe internet, in parteneriat platformele Lala si iLike.
Google le va oferi celor care cauta muzica pe internet posibilitatea sa asculte un fragment sau o melodie intreaga, prin intermediul platformelor Lala si iLike , intr-o fereastra de tip pop-up. Ulterior, utilizatorii vor primi mai multe link-uri catre platforme de unde pot achizitiona melodia respectiva.
Pentru lansarea acestui nou serviciu, Google a mai semnat parteneriate si cu alte platforme muzicale, printre care Pandora, iMeem si Rhapsody, pentru a-i ajuta pe utilizatori sa gaseasca si alte melodii asemanatoare cu cele pe care le cautau initial.
Noul serviciu a fost lansat oficial miercuri si initial va fi disponibil doar in SUA. Potrivit unor analisti de pe piata media americana, aceasta initiativa ar putea consolida pozitia Google pe piata muzicala.
"In fiecare zi sunt milioane de cautari despre muzica. Vrem sa stim mai mult depre preferintele voastre muzicale, sa le gasim noile albume sau cantecele reprezentative", se arata pe blogul oficial al companiei.
Prin intermediul noului serviciu, Google ii ajuta pe internauti sa gaseasca o melodie dupa titlu, numele albumului sau chiar prin introducerea unor versuri in motorul de cautare.
Reprezentantii Google au declarat, de asemenea, ca nu vor colabora direct cu casele de discuri, dar ca noul serviciu online are sustinerea industriei muzicale.
"Toata lumea ne-a incurajat. Modelul nostru de business se bazeaza pe imbunatatirea motorului de cautare cu ajutorul partenerilor nosti, care ei insisi au un model de business foarte interesant", a declarat J. Pittman, director al departamentului de product management al Google.