Posibilitatea de pastrare a numarului de telefon atunci cand se schimba operatorul se va concretiza tehnic incepand cu 21 octombrie, utilizatorii putand beneficia de acest serviciu in 10 zile de la depunerea unei cereri la furnizorul la care este abonat, a anuntat Autoritatea de Reglementare.
Costurile legate de portarea numarului sunt suportate de operatorul care accepta noul utilizator. Acesta poate transfera insa utilizatorului o parte dintre costuri, conditia impusa fiind ca tarifele cerute sa fie accesibile. Portabilitatea de pe fix pe mobil si invers nu va fi posibila.
Portabilitatea va fi disponibila din octombrie, dupa ce, pe 21 ianuarie a.c., a intrat in vigoare o Decizie in acest sens a Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei, publicata si in Monitorul Oficial. Astfel, orice utilizator va putea beneficia de portabilitate in 10 zile de la depunerea unei cereri la furnizorul la care este abonat. Posibilitatea abonatilor de a-si pastra numarul de telefon atunci cand isi schimba furnizorul le asigura acestora o mai mare libertate de alegere si indeparteaza o bariera importanta din calea dezvoltarii concurentei in sectorul comunicatiilor electronice. Portabilitatea va creste deschiderea abonatilor fata de noile oferte din piata, le va permite sa aleaga oferta cea mai avantajoasa sau potrivita cu necesitatile lor si va stimula, astfel, concurenta intre furnizori.
Costurile vor fi suportate si de operator,
si de utilizator
Portabilitatea numerelor este un serviciu care permite utilizatorilor de telefonie sa-si pastreze acelasi numar de telefon atunci cand devin abonati ai altor furnizori. Costurile unei astfel de operatiuni se vor imparti intre operatorul care primeste noul utilizator si acesta din urma. In momentul in care un utilizator renunta la serviciile de telefonie oferite de un furnizor (furnizor donor) in favoarea altui furnizor (furnizor acceptor), utilizatorul nu va fi facturat de furnizorul donor pentru portarea numarului, furnizorul acceptor suportand costurile determinate de portarea numarului. Furnizorul acceptor este cel care decide daca va transfera utilizatorului o parte din aceste costuri.
Conditia impusa de ANRCTI este ca, in situatia in care furnizorul acceptor decide sa perceapa utilizatorului anumite tarife, aceste tarife sa fie accesibile.
Pentru informarea corecta a utilizatorilor cu privire la procesul de portare a numerelor, companiile de telefonie sunt obligate sa ofere informatii gratuit prin serviciul de relatii cu clientii si de a transmite gratuit in scris, la cerere, si de a publica pe pagina proprie de internet si de a afisa sau a pune la dispozitie la oficiile comerciale cererea de portare si procedura de depunere si de validare a cererii de portare.