Contractul pentru constructia autostrazii Comarnic-Brasov, care va fi realizata prin concesiune, va fi semnat la inceputul anului viitor, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Ministrul se va intalni, joi, cu consortiile care au depus oferte, pentru a stabili termenul de analiza a ofertelor finale. Initial, termenul a fost fixat pentru 17 noiembrie, insa firma Strabag l-a contestat. "Evaluarea ofertelor pentru desemnarea castigatorului dureaza aproximativ o luna, dupa care mai exista un termen de zece zile pentru eventuale contestatii. Parerea mea este insa ca acest contract nu va fi contestat de nimeni", a precizat Orban.
Ministerul Transporturilor a preselectat patru consortii pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov. Primul consortiu este format din companiile Astrada Concessions, Strabag, Egis si Eurovia Housing&Contructions. A doua asociere este CAP Consortium Autostrada Prahova, alcatuita din firmele Colas SA, Bouygues Travaux Publics, DTP-Terrassement SA si Meridian Infrastructure Finance SRL & Intertoll Europe ZRT. Al treilea consortiu reuneste companiile Vinci Concessions-Aktor Concessions-Vinci Construction Grands Projets-Aktor, iar cel de-al patrulea este consortiul cu denumirea Austrada A3 Comarnic-Brasov Consonoi Bilfinger Berger Porr,
Tronsonul Comarnic-Brasov este impartit in doua segmente, respectiv Comarnic-Predeal (36,2 kilometri) si Predeal-Brasov (21,8 kilometri), totalizand peste 50 de poduri, pasaje si viaducte.
Valoarea contractului de constructie, inclusiv costurile asociate intretinerii si operarii pe o perioada de 25 ani, a tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, in lungime de 58 km, a fost evaluata la 3,33 miliarde euro, inclusiv TVA, astfel ca pretul pe kilometru se apropie de 60 milioane euro.