Construita in Europa, Venga a fost lansata si in Romania. Aspectul practic, ratiunile de ordin economic si dimensiunile ajunse prea mari ale clasei compacte - preferata europenilor, a dus la reorientarea unei clientele importante catre MPV-urile mici, asa ca Venga si-a propus sa loveasca exact acolo unde trebuie. Caroseria spatioasa de tip monovolum, designul indraznet puternic "europenizat" si o serie de motoare economice sunt principalele arme cu care Venga spera sa se remarce pe o piata tot mai aglomerata.
Prima impresie legata de aspectul exterior este laudativa. Kia a depasit era modelelor anoste, lipsite de personalitate si a realizat inca un model simpatic. Premiul iF pentru design de produs este o confirmare ca designul coreean made in Europe a inceput sa dea roade. Caroseria bine proportionata ofera un acces bun in habitaclu, cei mai multumiti de acest aspect fiind pasagerii locurilor din spate, ce se bucura de un unghi foarte bun de deschidere a portierelor. Tot locurile din spate sunt si beneficiarele unei banchete fractionabile ce permite in plus culisare fata-spate de 130 mm, dar si rabatarea printr-o singura miscare, fara inlaturarea tetierelor.

Interior spatios si ergonomic

Interiorul este spatios si ergonomic si poseda un grad mare de personalizare, mai multe nuante si texturi fiind disponibile. Plasticul prezent in cantitati mari nu are insa calitatea asteptata, iar finisajele sunt perfectibile, asa ca ramane de vazut daca europenii vor tolera sau nu acest neajuns. Portbagajul este spatios si ofera un volum cuprins intre 314 si 570 litri, in functie de pozitia banchetei spate si poate ajunge la un maxim de 1.253 litri daca aceasta este rabatata.






Vizibilitatea este in general buna, singurul minus fiind dat de montantii parbrizului, ce ingreuneaza condusul in viraje. Cu multiple avantaje oferite de caroseria monovolum si platforma tehnica de succes, Venga are suficiente arme pentru a declansa o cruciada impotriva compactei traditionale, singurele inconveniente pentru acest scop fiind pretul cam mare pentru echiparile de top si paleta de motorizari limitata.