Producerea SUV-ului Dacia este inca un element care dovedeste ca marca Dacia se modernizeaza, a spus intr-un interviu Jacques Chauvet, director regiunea Euromed la Renault. Dacia va lansa un model cu motor electric peste un numar bun de ani cand tehnologiile de productie ale unei astfel de masini vor costa mult mai putin. El a adaugat ca in prezent Renault se afla in discutii cu un mare oras din tara pentru testarea unei flote de vehicule electrice. Puteti citi in continuare interviul cu Jacques Chauvet.
• Renault a semnat parteneriate cu mai multe state pentru dezvoltarea unor retele de incarcate pentru masinile electrice. Cu statul roman s-au purtat discutii pe subiect?
• Renault a semnat 30 de parteneriate pentru vehicule electrice si sunt inca destule in negocieri. Am inceput in state unde configuratia e favorabila iar lumea conduce in medie putin pe zi. Israelul e o destinatie ideala in acest sens si acolo avem si un parteneriat care va face infrastructura. Am incheiat parteneriate cu alte state precum Danermarca si Portugalia, dar si cu municipalitati. Cu autoritatile romane am vorbit de curand, iar noi suntem deschisi daca Romania vrea sa faca teste cu flote de masini electrice. In prezent suntem in discutii cu un oras mare din Romania pentru testarea a 100 de vehicule electrice. Daca va fi de succes il vom extinde si se va crea si o retea de incarcare. Nu trebuie uitat ca 80% din soferii europeni fac sub 60 km pe zi, iar o autonomie de 160 km la vehiculul electric e suficienta. Noaptea il poti lasa la incarcat sau printr-un sistem de incarcare rapida bateria ajunge sa fie 80% plina in 20 de minute.
• Renault a venit cu patru masini electrice la salon si va aduce Fluence in Romania peste doi ani. Credeti ca doresc romanii vehicule electrice?
• Masinile electrice nu au cum sa se dezvolte rapid in vreo tara. In Romania, daca e vorba de Bucuresti e multa poluare, iar clientii de automobile trebuie sa constientizeze faptul ca masinile electrice vor deveni acceptabile ca pret si comparabile cu cele cu motor termic. E clar ca unele tari, cum ar fi Franta, ii subventioneaza pe cei care isi iau masini electrice si costul masinii scade chiar sub cele cu motor termic. Subventiile nu pot dura la nesfarsit din pacate, dar masina electrica are nevoie de timp sa se dezvolte ca tehnologie si se va ieftini, astfel incat sa merite a fi produsa in volume mari.
• Cand am putea vedea o Dacie cu motor electric?
• In niciun caz imediat, insa pe termen lung e posibil sa vedem o Dacie cu motor electric, nimic nu impiedica montarea unui astfel de motor pe platforma Dacia, insa e vorba de o marca low-cost iar bateria e foarte scumpa, dar peste cativa ani va exista o Dacie electrica in momentul in care pretul bateriei se va diminua. In orice caz, Dacia va ramane marca low-cost, nu va devia de la strategia sa.
• De ce nu lucreaza Dacia la un vehicul de clasa mini de dimesiunile lui Twingo ?
• Dacia vinde bine in zona si fiindca are masini spatioase. Este mai mult spatiu intr-un Sandero decat intr-un Clio si mai trebuie tinut cont si de faptul ca o Dacie are cam 1.500 de piese in timp ce un Megane are 6.000, astfel ca o Dacie e mult mai usor de asamblat si costul de fabricatie este mai mic.
• Vom vedea SUV-ul Dacia la salonul de la Geneva?
• Sunt mari sanse sa il vedem acolo.
• Cum ar arata profilul clientului de SUV Dacia ?
• Cred ca vom avea clienti tineri care deja detin o masina si vor sa urce in gama. In plus vor fi si clienti care isi doresc un SUV mai ieftin, clienti "trendy" care nu vor nici berlina si nici masina de clasa mica, ci una mai mare cu tractiune integrala. Va fi produs aici dar va fi exportat in toata lumea si e inca un element care dovedeste ca marca Dacia se modernizeaza.