DeCeNews.ro informeaza: Afla aici cine este "eroul" uitat al Podului Basarab. Fara tradarea lui nu exista Pasaj
In sfarsit, Pasajul Basarab a fost inaugurat, dupa ani de tergiversari cu placuta, majorete si politie calare.Totusi, sapand la baza acestui edificiu care a adus o parte a locuitorilor la exasperare, iar bugetul Capitalei la fundul sacului, gasim un personaj cheie, fara de care aceasta investitie nu putea fi executata.
Ideea construirii unui pasaj suprateran este de pe vremea cand pe fotoliul de primar se afla nimeni altul decat Traian Basescu. Acesta cheltuise circa un milion de dolari pentru un studiu de fezabilitate pentru acest pasaj, fara acordul Consiliului General.
Ajuns la conducerea Ministerului Transporturilor, Miron Mitrea propusese o solutie mai ecologica si mult mai profitabila pentru Bucuresti: mutarea Garii de Nord, pe un spatiu al ministerului Transporturilor, inainte de Podul Grant. In acest fel, cheltuielile se reduceau considerabil, iar in zona se mai putea amenaja parcuri si strazi.
Intre timp, Traian Basescu pierde controlul investitiei, fiind nevoit sa dea si banii risipiti pe studiile cu podul. Votul in Consiliul General capata o miza enorma, cu putin timp inainte de alegerile generale si prezidentiale. PSD avea un consilier in plus, deci soarta unuia din capii Opozitiei parea pecetluita. Atunci a intervenit, fireste, tradarea.
Stelica Barna,care a revenit la numele de Constantin, dupa divort, a sarit din barca PSD in cea a PD. in august 2004. Barna fusese viceprimar al Capitalei din partea PSD si apoi consilier municipal. In 2003, Basescu il avertiza public pe Stelica Barna ca ar conditiona de spaga rezolvarea unor probleme curente. In loc sa se supere, Barna a votat alaturi de membrii Aliantei D.A. si ai PRM in Consiliul General al Capitalei pentru Pasajul Basarab, scapandu-l astfel pe Traian Basescu de a aduce banii cheltuiti pe studiul de fezabilitate pentru pasaj.
In aceste conditii, putem spune ca Stelica Barna este practic "eroul" Pasajului Basarab. Iar pe placuta "Inceput de Basescu si finalizat de Oprescu" mai trebuia adaugat si numele lui Stelica Barna, pentru tradarea din Consiliul General, fara de care aceasta constructie nu mai exista in acest moment.
Mai are importanta ca Barna, zis si Stelica Faliment, este considerat responsabil de falimentul companiei de pompe Aversa, ori ca a fost demis de Berceanu fiindca dorea sa vanda patrimoniul Societatii feroviare de Turism? Dupa ce a fost reevaluat de seful statului, pe modelul Gabriel Oprea, nimic nu mai conteaza. Stelica si-a terminat cursurile de 11 ani la o facultate din Bucuresti, obtinand o licenta in munti, ca partizanii, la o facultate din Petrosani. Și a ajuns seful Garzii Financiare Bucuresti. Iata cum ii schimba votul pe oameni, din spagari in luptatori cu coruptia si evaziunea fiscala. Din pacate, nu votul nostru, ci al lor, dat cui trebuie.