Pentru reamenajarea centrului istoric al Craiovei, primaria ar putea beneficia de 20 de milioane de euro de la Comunitatea Europeana.

Dupa noul ghid de finantare a proiectelor pentru dezvoltarea polilor de crestere urbana, Primaria Craiova poate accesa pana la 20 de milioane de euro pentru capitolul "Valorificarea, conservarea si promovarea identitatii locale si a mostenirii cultural-istorice". Singurul proiect din aceasta grupa este cel de revitalizare a centrului istoric - aria incadrata de strazile Oltet si A.I. Cuza la nord, Aries la est, Nicolaescu Plopsor la vest si Eugeniu Carada si Mihail Kogalniceanu la sud. "Bugetul acestui proiect a fost estimat la 20,5 milioane de euro, iar consiliul local este aplicant eligibil in Programul Operational Regional, Axa 1, domeniul major de interventie 1.1. Acest domeniu are perioada de implementare 2010 - 2015", a spus purtatoarea de cuvant a Primariei Craiova, Carmen Licu.
Autoritatile publice au in portofoliu mai multe propuneri pentru punerea in valoare a arhitecturii si identitatii cultural-istorice a Craiovei, elaborate de arhitectii care au participat la concursul pentru tema de proiectare. "Municipalitatea a primit oferte de solutii de la patru arhitecti sau grupuri de arhitecti. Cerintele pentru punctajul maxim au fost, in cazul conceptului si originalitatii, de valorificare optima a cadrului existent, iar pentru diversitate - coerenta cu functiunile existente si sporirea atractivitatii zonei sub toate aspectele. Nici unul dintre concurenti nu a obtinut punctajul maxim, cele mai bune clasari fiind notate cu 67,5 puncte din 100 posibile", a aratat purtatoarea de cuvant a Primariei Craiova, Carmen Licu. In linii mari, proiectul tehnic trebuie sa cuprinda amenajarea a 13 esplanade pietonale, a patru piatete publice, reamenajarea bazarului de pe strada Lipscani, realizarea iluminatului decorativ al cladirilor, reamenajarea spatiilor verzi, mobilarea urbana a zonei, inlocuirea tuturor retelelor de utilitati pe cele 13 strazi cuprinse in aria vizata si stabilirea unui model unitar de amplasare a panourilor publicitare.