Romania Libera informeaza: Cum cuceresc investitorii chinezi sud-estul Romaniei. De la tractoare, la terminal de vinuri.
In Zona Libera Galati vor fi asamblate tractoare chinezesti marca "Hoyo". Zilele trecute, firma Goldex Industry SRL Codlea a semnat cu administratia Zonei Libere Galati contractul pentru concesionarea unei suprafete de 5 hectare pentru o perioada de 49 de ani, pe terenul respectiv urmand sa fie construite halele unei sectii de asamblare a tractoarelor "Hoyo".
Redeventa anuala este de 100.000 de euro. Firma Goldex Industry SRL Codlea, detinuta de Denisa Vasilescu, este asociata in cadrul Hoyo Romania cu compania chineza producatoare Hoyo - SHK Modern, care detine 80% din actiuni, restul participatiilor apartinand firmei brasovene. Firma din Codlea administreaza deja o sectie de montaj a tractoarelor "Hoyo" la Rasnov , de unde anul trecut au fost livrate primele unitati asamblate pentru piata romaneasca. "Intr-o prima faza va trebui sa venim cu specialistii, sa vedem studiul geo, apoi sa trecem la stabilirea proiectului, ridicarea constructiei, dupa care urmeaza sa avem acolo o sectie de montaj de diferite tipuri de tractoare marca 'Hoyo', cu puteri de la 25 la 90 CP, pentru inceput", ne-a declarat Denisa Vasilescu. Unul din avantajele Galatiului este crearea de noi locuri de munca, dar deocamdata nu poate fi pronuntata o cifra exacta, pentru ca piata va regla productia.
"Fara locuri de munca nu putem face nimic. La inceput vor fi mai putine locuri de munca, apoi vor fi mai multe. Piata va fi aceea care ne va dirija. Speram sa demaram in cat mai scurt timp, dar imi este greu sa dau o data fixa. Saptamana viitoare vor veni la Galati inginerii specialisti, ca sa inceapa pregatirile. Suntem deja in miscare", a mai precizat Vasilescu. Tinta este atat desfacerea pe piata interna, dar si pietele din tarile de peste granita de la Prut.

La Braila a fost ratat podul peste Dunare

O investitie chineza importanta in zona de sud-est a fost proiectul de construire a podului peste Dunare din zona Braila - Macin, care ar fi conectat culoarele rutiere de transport din Braila si Galati de cele din Tulcea si Constanta. Proiectul a intrat in impas in momentul in care, in 2004, Guvernul de atunci a renuntat la un set de trei investitii chinezesti, podul peste Dunare de la Braila - Macin, centura Bucurestiului si un tronson de autostrada.

Terminal de vinuri la Constanta sau Galati

O alta investitie chinezeasca care ar putea fi dezvoltata la Galati este infiintarea unui terminal pentru vinurile din Romania si Republica Moldova. In China consumul de vin a crescut cu 50% in ultimul an si se pune problema importurilor din Europa de Est. Romania e reprezentata pe piata chineza de podgoriile Jidvei si Husi. Marian Filimon, presedintele PIMM si a filialei locale
a Asociatiei de Prietenie Romania-China, a vizitat China si spune ca se intentioneaza construirea unui terminal: "Se ia in calcul posibilitatea infiintarii unui terminal de vinuri importate din Europa de Est, care ar urma sa fie amenajat la Constanta sau Galati", a precizat Marian Filimon.