Un consortiu format din patru firme românesti a depus singura oferta pentru preluarea AVIOANE Craiova. Investitorii straini, cum ar fi Israel Aircraft Industries, SAAB Suedia sau Bell Helicopters, au fost un vis frumos pentru oficialii de la societatea craioveana.Singura oferta de privatizare pentru AVIOANE Craiova a sosit ieri, la expirarea termenului- limita de depunere a ofertelor din partea investitorilor interesati sa preia societatea de la stat.Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), cea care detine pachetul majoritar de 80,9% din actiunile firmei, a anuntat miercuri ca intentia vine din partea consortiului format din AEROFINA SA Bucuresti, A5 INVEST SRL Caransebes, A2 IMPEX SRL Ploiesti si UZUC SA Ploiesti. Singura societate cu experienta în industria aeronautica este AEROFINA Bucuresti, cu care constructorul craiovean de avioane a colaborat la producerea aparatului IAR 99 SOIM.Pentru a intra însa la negocieri cu AVAS, consortiul trebuie sa îndeplineasca mai multe criterii de precalificare. Statul cere ca ofertantul sa fi avut pe anul 2005 o cifra de afaceri de minimum 15 milioane de euro si o experienta de cel putin cinci ani în activitati specifice industriei de constructii si reparatii de aeronave. De asemenea, consortiul trebuie sa prezinte un plan de afaceri pe o perioada de pâna la cinci ani pentru operarea si dezvoltarea societatii, prin care îsi asuma investitii de minimum 5,015 milioane de euro, la care se adauga aport în numerar cu titlul de capital de lucru, în valoare de cel putin un milion de euro.Investitorii din visSurse din cadrul AVAS au precizat ca, în cazul în care consortiul va îndeplini criteriile de precalificare, va fi singurul cu care statul va negocia vânzarea pachetului majoritar de actiuni, deoarece nici un alt competitor nu se mai poate înscrie în cursa pentru privatizarea societatii craiovene. Oficialii societatii sunt dezamagiti ca din atâtea companii straine interesate, puternice financiar, nici una nu a depus o oferta concreta. „Sunt dezamagit ca aceia de la SAAB nu au depus nici o oferta, dar nu-i poate forta nimeni. Fabrica risca sa ajunga ca fata nemaritata, care tot spera sa vina Fat-Frumos si ramâne nemaritata pentru ca Fat-Frumos nu mai apare. SAAB era ultima speranta de investitor strain care putea prelua societatea, întrucât cei de la IAI n-au mai dat nici un semn. În sfârsit, este totusi bine ca, dupa atâtea exercitii, cineva a considerat ca merita sa depuna o oferta“, a declarat Pantelimon Vâlceanu, directorul general al AVIOANE Craiova.